Vilodagen onsdag!

Nu har det blivit alldeles för dålig uppdatering på senaste! Beror nog på hemmavistelsen, blev lat där! =) Tränade i all fall lördag och söndag. Sprang i ca 35 min på lördagen, bra tempo om jag får säga det själv, och syster Sara cyklade med bredvid.  Körde även ca 45 min styrka med kroppen som vikt samt ett gummiband. Hade egentligen tänkt träna på morgonen men dagen innan hade jag sagt att jag kunde följa med Sara till biblioteket för att låna om en bok  som var tvungen att lämnas in samma dag. Väl lördag förmiddag ville jag inte gå med för jag ville hinna träna innan lunch men jag följde snällt med ändå, hennes bok var ju trots allt tvungen att lämnas in för att slippa böter. När vi väl var på väg till biblioteket upptäcker jag dock att Sara glömt sin bok hemma. Så det enda vi gör på biblioteket är att låna om boken, på internet dessutom, och sen går hem, ytterst lönt.... Skönt med en promenad i all fall, lite extra "träning" för dagen! =)

På söndagen fick jag faktiskt med mig självaste Sara och springa. Skulle och besöka en Sodar, Sara är fascinerad av att de skickar ut ljud, som Vattenfall ställt ut några kilometer från oss. Ska byggas lite vindkaft i skogarna,tydligen blåser det där men den som lever får se! Hade tänkt promenera dit men istället för att både gå på en promenad och senare en löprunda blev det en kombination. Blev inte världens mest intensiva pass direkt, var dessutom väldigt mycket blötsnö på vägen där vi sprang. Sprang därför upp, joggde ner, 5 gånger för en lång och ganska brant backe för att få lite puls. Skönt att pressa sig om än för ett kort tag!


Sara i närheten av Sodarn, står 180 grader åt andra hållet, i julas när vi promenerade dit.

I måndags blev det en tur till gymmet, effektiv träning ca 75 min. Löpning 10 min som uppvärmning på bandet. Körde en hel del mage vilket straffade sig igår när jag gick på ett intensivgympa pass. Var min favoritledare som höll i passet men hon hade gjort om passet sen sist. Var ett helt ok pass men med VÄLDIGT mycket mage och massa ben. Jag som hade rejäl träningsvärk i magen kunde dessvärre inte göra alla magövningar fullt ut för det gick verkligen inte. Kom till ett stadie där det verkligen brände i magen, skönt i efterhand dock! =)

Idag blev det en fika på Café Nilsson och ett avsnitt Top Model istället för träning. Vilodag helt enkelt! Hade gärna tagit en tur på rullskidorna men har snöat hela dagen så det var bara att glömma. Typiskt att jag skickade hem de riktiga skidorna i helgen.... Sprang in en sväng på Scorett också när jag ändå var på stan. Hittade ett par jättesnygga pumps som ska inhandlas imorn! Väldigt  somriga men vill inte riskera att de tar slut till dess det är läge att använda dem! Ska dock ta bort rosetten där fram, var en smidig anordning som gjorde att man lätt kunde klippa bort den.



Snygga pumps från Scorett.

Nu ska jag beställa lite grejer från HM. Fick nyss hem en beställning men httat ännu mer som jag tänkte beställa. Fick trots allt ett presentkort på 50 kr med förra beställningen för att jag beställde vårgrejer redan i höstas som måste användas! =D

Kommentarer
Postat av: Carro

Vilka snygga skor! Dom skulle jag vilja ha i beige...

2009-02-12 @ 05:21:55
Postat av: Linda

Grymt snygga skor! Var förresten på skopunkten och köpte 2 par stövlar och ett par stövletter. Feels nice...

2009-02-12 @ 15:34:48
URL: http://sassycoona.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0