Fortsättning...

Borde verkligen göra ett bättre försök med mina rubriker.

25:e Inväntade som sagt mina kollegor. Första lasset kom ca kl 20.30 och bestod av Stockholmsgänget på 3 pers samt 2 st från Östersundskontoret. Stockholmsgänget samt dansken från Östersund hamnade i vår stuga. Totalt bestod alltså de boende i vår stuga av en VD, en dataexpert, en säljare samt en dansk.

Ca kl 23.00 anländer resterande kollegor. 3 pers från Mörbylånga och en från Östersund. De hamnade i våra tremänningars stuga tillsammans med den tidigare anländande Östersundskollegan. De bestod av ytterligare en VD, en projektledare, två "kartexperter" samt en byggledare/skidproffs.

Dansken har i vanlig ordning med sig ett flak med öl vilket intogs tillsammans med mycket goda lantchips. Dock inte hela flaket. =) Otroligt roligt sällskap måste jag säga.

26:e Börjar förmiddagen med att åka upp till Mångsbodarna för att testa spåren. Åker ca 6 km. Mycket tungt före och svårvallat. Fastnade mest bara snö under skidorna. Fick lite tekniktips som gav utdelning.

Hem för lunch. Lagade tillsammans med en VD och skidproffset (går under den benämningen då han kom 2:a i JVM) chiliconcarn och pasta. Vita bönor med limesmak hade av någon anledning inhandlats men den smaken fick man bort med mycket ketchup.

På eftermiddagen tog mig jag, säljaren samt en VD (min chef) ut i skidspåren igen för lite teknikträning. Fortfarande tungt före men gled på lite bättre. Fick många bra tips som gav utdelning dagen där på.

Middagen avnjöts på Bondasgården och bestod av en mycket god chiligryta och massa pasta. Utmärkt uppladdning. Som pricken över i:et blev det supergoda våfflor till efterrätt. Illamåendet till trots, förorsakat av mycket stort intag av mat, fick jag ner våfflan. Var inte hungrig frukosten där på...

Under kvällen skedde vallning av allas skidor utav skidproffset samt några andra entusiaster. Jag spelade Sverige spelet med säljaren istället. Vann men hann bli dumförklarad flera gånger under spelets gång. Bortförklarar det med total mättnad och trötthet.

27:e Dagen D - Stafettvasan. Alla är otroligt tävlingsinriktade i mitt företag så något annat än succé  var inte att vänta.

Dagen började smått komiskt. Under frukosten noterar jag att klockan i vardagsrummet är borta. Det visar sig sedan att dataexperten lagt den i ett köksskåp för att han inte kunde sova pga av att den tickade så högt. Han låg med stäng dörr i stora sovrummet, med badrummet halvt ivägen, hallen i vägen och längst bort i vardagsrummet sett från sovrummet. Och jag tycker jag är ljudkänslig.

Vi var två lag, o2 Vindkompaniet AB 1 och 2. Jag var i lag två. Det var otroligt jämnt under hela stafetten. Inför min växling, körde sista sträckan, var det bara 2 min som skiljde lagen åt. Jag skulle dock köra mot dataexperten som är erkänt duktig och visste på förhand att vi skulle komma efter lag 1. Åkte min 19 km sträcka på 1 h 25 min med en hastighet som var 3 km/h högre än under tjejvasan. Detta beroende på att jag nästan stakade hela sträckan. Med det loppet i ryggen är jag övertygad om att jag kommer kunna åka tjejvasan bra mycket snabbare nästa år. Om det blir så förstås. Lutar åt Halvvasan.

28:e Utförsåkning i Kläppen. Oförskämt fräsch i kroppen men det kändes lite i benen när man stod på i backarna. Mycket trevlig skidåkning med lite folk, toppenväder och fina backar.

29:e Bestod av resa ner till Kalmar. Vilodag. Helt slut när jag kom fram till Kalmar efter att ha gått upp kl 4.15 för att hinna köra ner en företagsbil till Jönköping, den ska stå där inför byggandet av en vindkraftpark i närheten, och hinna med ett tåg som var framme i Kalmar 16.00.

30:e Skivstång 75 min. Lamt pass, lite träningsvärk i baksida lår samt mage dock.

Otroligt träningssugen efter föregående vecka så nu blir det upptrappning av framför allt löpning. 1 h löpning här näst!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0