CrossFit öl!

Igår blev det inget bloggande för efter träningen blev det fredagsöl med CFN, mycket trevligt! Drack lite öl i vår träningslokal och sedan vara vi 8 st som vid 10-tiden gick till Texas Longhorn för att äta, flera (bl a jag) som inte ätit sedan lunch! Beställde in jättegod kyckling fajitas, lätt den godaste kyckling jag ätit så den kan jag starkt rekommendera!

Otroligt vad varmt det var i går för övrigt, och i dag med för den delen. Vill ha höst och svala blåsiga dagar!

Gårdagens pass som avverkades innan var följande:

Push press 5-5-5-5-5 90%
Kom aldrig upp i 90% men körde 20, 25, 30, 30 kg. Sista setet hanns inte med.

WOD:

5 varv av

5 set av 1 hang power clean 3 push press
200m löpning

Tid: 10.05. Körde 200 m rodd istället för löpning pga benhinnorna.

Idag cyklade vi in till träningen - supervarmt! Jättevarmt inne på gymmet också.

Dagens pass var i alla fall:

Uppvärmning:
800 m rodd
Sedan 3 varv av
10 pass through
10 good morning
10 K2E
10 burpees

Sedan styrka i Snatch grip deadlift 3-3-3-3-3-3 90%
Första gången jag körde det, var skoj! Blev 20, 40, 50, 60, 60 kg. Hann inte sista setet.

WOD:

40 svingar (16 kg)
60 DU
200 m löpning med kettlebell
60 DU
40 svingar

Körde 30 ankrade sit-ups istället för 60 DU.
Första 40 svingarna var obrutna, de sista körde jag 20-10-10. Kändes riktigt bra!
Tid: 6.30

Skulle verkligen velat köra DU, segt med benhinnorna!

Efter passet köpte vi lite mat på COOP och åkte till Rålis. Sedan bar det av hemåt. Totalt ca 20 km cykling, bra!

Nu ska jag smälta maten innan vi ska öppna chipsen! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0