CrossFit på Nordic igen!

Idag kom vi efter en del om och men hem till Stockholm. Tåget från Mora till Borlänge var ersatt med buss så vi missade vårt tåg och fick ta ett som gick 2 timmar senare istället. Detta gjorde att vi precis bara han hem och vända innan passet på Nordic började.

Dagens pass:

Styrkeryck: 3-3-3-3-3-3 80%, körde 10 kg - 20 kg - 25 kg - 25 kg - 27,5 kg - 27,5 kg
Fokus på teknik, otroligt längesedan sedan var snatch på schemat!

Sedan blev det en WOD bestående av:

På tid

500 m rodd

därefter

3 varv av:
70 DU
20 toes to bar
10/10 enarmsryck med hantel (12 kg)

Total tid: 18:58 - dåligt men var riktigt seg i mina toes to bar, imorgon köper jag gymhanskar så jag slipper slita upp händerna hela tiden! Tror det kommer gå bättre med dem då bland annat! DU kändes däremot riktigt bra, första varvet satte jag 42 obrutna utan problem! Flåset kom dock i kapp då så delade upp dem lite mer rimligt resterande del av passet. Enarmsrycken skulle vara 16 kg om det skulle vara RX'd men 12 kg fick duga.

Imorgon blir det shopping och sedan träning på Nordic. Skönt att vara hemma igen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0