Frivändningar

Idag passade dagens pass på Nordic mina benhinnor så jag kunde köra på som vanligt, skönt!

Först grundlig teknikgenomgång av frivänding och alla dess delmoment med en 20 kg stång.
Sedan: 5-5-5-5-5 90% med frivändningar. Körde alla med 30 kg och några på sista med 35 kg. Sjukt segt för benen!
Har hittat ett fel som jag måste komma tillrätta med, delar upp övningen i 2 delar. Har jag varit medveten om tidigare men inte insett hur mycket bättre det faktiskt blir om allt går i ett svep. Från marklyftsposition och upp till knäna är mitt steg 1 och resten av övningen är steg 2. Måste jag träna bort!

Sedan dagens WOD:

5 varv av

5 styrkefrivändningar (35 kg)
20 benböj
10 armhävningar

Tid: 6.02

Sfv (styrkefrivändningarna) skulle ha varit 45 kg för Rx.
Har nog aldrig varit så lätt som idag att göra armhävningar - kul när det märks att man gått framåt!
Benböjen var supersega och Sfv kändes bra, fokuserade på tekniken, i början i alla fall. Sista varvet var jag mest fokuserad på tid!

Nu är det dags för carbonara, mums!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0