Min första Muscle-up!!

Idag var det återigen pass på CFN. Med tanke på de två senaste dagarnas träningsfokus på överkropp var jag nästan övertygad om att dagens pass skulle ha fokus på ben. Men inte då. Citat från Nordics hemsida "Vem f-n är det som planerar passen" kändes välbefogat. Passet var i alla fall som följer:

Styrkemoment:
Muscle-ups övergångar och ring pull-ups.

Gjorde några assisterade men fick sedan till en hel muscle-up helt själv!! Det är verkligen en milstolpe i CrossFit-livet! På Nordics hemsida finns blogginlägg från dagens pass med bild på mig när jag kör att se! :) Lyckades även få bilden här med.

WOD:

Rodd 500 m

Sedan

5 varv av:

12 pull-ups
5/5 renegade rows (14 kg)
6 burpees

Tid 12:30, men är osäker på om jag gjorde 4 eller 5 varv...

Gjorde i alla fall riktiga pull-ups passet igenom med mina nyinköpta hanskar som fungerade jättebra! Reneade row skulle vara 16 kg men då fick man köra med kettlebells och det ville jag inte, dessutom var jag helt slut i ryggen från passen dagarna innan!

Nu ska Hannes få sitta vid datorn. På återseende!


Bild från CFN

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0