Nu är det äntligen höst!

Ja det stämmer! I alla fall har det varit det i Stockholm idag. 10 grader när jag gick till jobbet i morse och mörkt och kyligt när jag gick hem efter träningen, riktigt skönt!

Idag körde jag Intropasset på Nordic då Dagens pass med massa rodd, DU och löpning kändes sådär.

Styrka:

Over head squat (OHS): 5-5-5-5, 20-35-30-30 kg. Kändes riktigt bra, fick bra tips av Erik som gjorde att jag rätade upp mig något i bottenläget. Måste tänka mer på det för att slippa onödig belastning på ländyggen!
Windmills: 3/3 12 kg, 3/3 16 kg.
OHS med kettlebell: 3/3 12 kg, 3/3 12 kg

Sedan blev det "Nancy":

5 varv av

15 OHS 25 kg
400 m löpning (jag körde rodd istället)

Tid: 15.45. Frivände och push pressade upp stången för varje runda vilket var tidsödande, borde kört snatch för att få upp stången i stället. Körde alla set obrutna i alla fall!

Efteråt blev det lite teknik i kipping toes to bar och butterfly pull-ups. Fick till kippingen och lyckades göra 4-5 toes to bar i följd - rekord! Körde även 5 CTB - gick jättelätt!

Innan dagens pass pratade jag lite med David, en av tränarna, angående mina benhinnor då han är naprapat. Han tipsade om ändrat löpsteg och vadstretch. Får se om det hjälper!

Imorgon verkar det bli styrkefrivändningar och marklyft, skoj!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0