Nystart för bloggen! Igen...

Nu är det 1 augusti, ny månad, snart höst och dags att komma i form inför CrossFit-tävlingen i September (http://fitasfuck.wordpress.com/fit-as-fuk-crossfit-challenge-25-sept-2010/). En lagtävling där jag ska delta tillsammans med min forna klubb CrossFit Kalmar. Jag kommer vara chanslös men kul med en tävling och träffa massa liksinnade!

Är i Lima nu vilket gör att träningen blir något begränsad. Sedan vi (jag & Hannes) kom hit (i torsdags kväll) har vi dock tränat en del. Skriver även träningsresumé från senast dagarna då jag inte har det dokumenterat någonstans. Min kalender har som jag nämnde i förra inlägget gjort sitt.

30/7: Promenad uppåt bergen ca 6 km på fm. Löpning/Jogging 6,81 km på kvällen - Tid: 33,52 min (Har GPS klocka så det blir ganska exakt :) Inom dess felmarginal i alla fall). Ett snitt på 5 min/km var alldeles lagom tempo då jag sprungit alldeles för lite de senaste månaderna.

31/7: Promenad uppåt bergen ca 6 km på fm. Em: Hand stand push ups (HSPU) 5-5-5-3-3. Gick inte helt ner men kändes riktigt bra ändå. Sedan en WOD på 12 min AMRAP av: 8 HSPU, 8 armhävningar, 16 sit ups - Totalt 5 varv, klart begränsad av HSPU. Målet är att klara en riktig inom kort, känns nära nu!

1/8: Em: Promenad uppåt bergen ca 6 km (viss del med tung ryggsäck). Skulle sprungit men kände av insidan på högra smalbenet så skippade det.
Sedan 3 x 10 av avlastade pull ups i ringar, 1 min L-hang (14s, 18s, 14s, 14s), 3 x 10 av rodd i ringar.
Eftersom jag inte kunde springa blev det sedan en WOD bestående av 3 varv med: 10 burpees, 40 utfallssteg, 70 benböj och 100 mountain climbers. Inget fokus på tid men hamnade på ca 21 minuter.

Har tänkt vara aktiv och lägga upp bilder men lämnade kameran hemma så får bli när jag är tillbaka i vardagen igen.

Imorgon blir det vilodag!

Kommentarer
Postat av: Linda

Låter fenomenalt bra! Själv har jag smått börjat styrketräna och ser redan framsteg och potential. Får väl köpa gymkort när jag får råd sen helt enkelt.

2010-08-02 @ 09:01:09
URL: http://yvlima.blogg.se/
Postat av: Stina

Linda, du får följa med på ett CrossFit-pass någon gång! Gratis prova på pass på Odenplan 3 dagar i veckan!

2010-08-02 @ 19:35:11
URL: http://stinastone.blogg.se/
Postat av: Linda

Kan jag väl för all del göra! Hörde att ni hade kört slut på Anna och Kyono för ett tag sen, så jag ser fram emot att själv se hur det är. ;)

2010-08-03 @ 09:28:01
URL: http://yvlima.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0