Träningsdoseringen den här veckan

Måndag: Ont i högeraxeln och benhinnorna så tog mig en vilodag. Dagens pass på CFN kändes inte heller optimalt att köra efter Söndagens Cindy.

Tisdag: Dagens Pass:

Box Squat 5-5-5-5-5 80%

 

sen…

 

4 varv på tid av:

 

12/12 Pistoler
12/12 Lätta enhandssvingar 12kg
200meter löpning/rodd eller 40 D.U.

 

Tid: 14:08. Körde avlastade pistols genom att hålla i en ring som stöd. Enhandssvingarna var däremot nästan för lätta. Borde kört 16 kg. Körde också 200 m rodd istället för det övriga pga benhinnorna.

 

Onsdag: Heldag i en hyrd Volkswagen Tiguan på vägarna mellan Stockholm-Vansbro-Mora-Stockholm. Körde totalt 85 mil på en dag, gissa om jag var trött när jag kom hem! Var en studieresa med jobbet för 2 av våra exjobbare och deras handledare (min kollega) till vår vindkraftparl vid Röbergsfjället. Passade även på att flytta en Sodar. Därav bilvalet. Vad skulle man göra utan kaffe?

 

Torsdag: Dagens Pass

 

Marklyft 3-3-3-3-3, 80%. Körde 50-60-70-75-80 kg.

 

Sedan...

 

Styrkefrivändingar (35 kg) Max antal reps per intervall. 30 sek arb. 30 sek vila. 15 intervaller.
Direkt därefter: max antal double-unders på 1 minut.
Poäng = totalt antal styrkefrivändningar + antal double-unders.

 

Poäng: 95 + 72 = 167.

 

Ordinerad vikt var 45 kg men dit är det en bit kvar! Körde i snitt 6 Stfv per varv, kunde gjort fler man valde att lägga fokus på tekniken. Delar upp rörelsen i 2 delar och jobbar på att få det och bli en sammanhängande. DU kändes riktigt bra, tog som vanligt slut i underarmarna. Kändes inget i benhinnorna, skönt! Dock värkde det lite efteråt, inte bra.

 

Fredag: Dagens Pass

 

L-pull-ups 90% X 5. Körde X 4. 1 riktigt och resten avlastade med böjda knän eller assistans.

 

Sedan..

 

På tid, 12-11-10-9-8-7-6-5-4-3-2-1 reps av:


Pull-ups
Armhävningar
Sit-ups

 

Tid: 12:00. Körde Rx trots att det var så mycket pull-ups, är supernöjd! Gjorde dessutom de första 12 obrutna vilekt är rekord! =)

 

Nedan lite bilder från CrossFit Nordics hemsida.

 

Jag kör pull-ups.

 

Gruppbild efter passet.

 

Sedan var det Augustikalas, även kallat CrossFit-öl. Var riktigt trevlig med lagom mängd öl, jägermeister och choklad!

 

Vi som tränat klart äter mat och dricker öl medan de andra tränar. =)

 

Lördag: Körde själv.

 

Frontsquats: 10-10-8-3-3, 25-30-40-50-55 kg (tror det var så...)

 

HSPU: 4-4-3-3-2. De första utan assist men inte med fullt djupt. De två sista seten var med fullt djup och även assistans.

 

Skin the cat: Några stycken, första gånge jag provade. Var tungt!

 

Sedan körde jag dagens pass på CFN som bestod av:

 

På tid 5 varv av:

 

10 Frontsquats 35 kg

400 m rodd

 

Tid: 12:25. Rx skulle varit löpning men valde rodd istället.

 

Nu ska jag testa Yoga!

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0