Hopprep och underarmar

Tredje dagen med träning och det kändes faktiskt. Längesedan jag körde flera pass i rad på CFN och har glömt hur effektiva de är! =)

Dagens träning på CFN bestod i alla fall av:

Bar muscle-ups: 1-1. Hann inga fler. Kan inte påstå att de är tekniskt bra men jag tar mig upp i alla fall! Behöver få till en mer kraftfull kipp för att hamna i ett bättre utgångsläge.

Front lever: 1-1. Hann inga fler här heller. Kördes med assistans.

Sedan dagens WOD som bestod av 2 delar.

3 varv:
15 Hantelhängstyrkefrivändningar (12 kg)
60 DU

3 min vila sedan

3 varv:
300 m rodd
10 pull  ups

Resultat: Total tid av båda delarna - vilan, 11:21.

Första delen tog 4:51. Var seg i underamarna så fanns ingen chans att jag skulle kunna kört 14 kg på hsfv (som var Rx), 12 kg kändes lagom. Körde DU med mitt hopprep och det är verkligen tyngre för underarmarna men lättare att driva runt.

Andra delen tog 6:30. Rodde i vanlig ordning lugnt så pull upsen kändes OK. Ska kanske se till att dra upp tempot mer i rodden i framtiden, är bara rädd att jag ska vara för trött när jag kommer till pull upsen sen!

Efter passet testade jag att hoppa med Nordics nya rep, gul längd, och fick till 60 obrutna DU direkt utan att bli trött i underarmarna överhuvudtaget. Körde ytterligare 30 DU efter det. Så nästa gång blir det nog Nordics hopprep igen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0