Skidpremiär och teknikavstämning!

Ja igår blev säsongens första pass med längdskidorna avklarat! Åkte vid Rudans friluftsområde. Spåren ligger verkligen bara några hundra meter från pendeltågsstationen (Handen), ytterst praktiskt! Blev totalt ca 8-9 km tror jag. Uppe på ängarna fanns en 3,3 km slinga som var nyspåradoch som jag åkte 2 varv på, därefter lite teknik på en kortare slinga som var vid själva utgångsläget för alla spåren. Både stakning och diagnoalåkning kändes bra för att vara första passet!


Bild från Rudan och spåren på övre ängarna, härlig förmiddag!

I dag blev det ett träningspass på Friskis Sveavägen. Var sugen på att stämma av tekniken på några övningar så Hannes fick filma samtliga övningar jag körde idag!

Styrkefokus blev bara på en övning:

Styrkeryck: 5-5-3-3-3-3-1, 25-25-30-30-32,5-32,5-35 kg. Var nog lite klent att bara köra 3:or på 30 kg men det blev så. Fick till tekniken riktigt bra några gånger på just 30 kg vilket resulterade i att stången bara flög upp! Nu ska jag bara se till att det känns så i varje ryck! :) Tror aldrig jag testat tyngre än 30 kg i styrkeryck så stegade upp till 32,5 kg, kändes bra. Avslutade med ett ryck på 35 kg bara för att se hur den vikten kändes och det gick ju i alla fall! Ska se till att köra lite fler repetitioner på tyngre vikt nästa gång.


Ett av seten med 30 kg styrkeryck.

Sedan blev dagens WOD finalpasset från Sectionals i Stockholm förra året vilket bestod av att på tid köra:

15-12-9

Frivändningar (40 kg)
Pull ups

Det var tungt att göra så många frivändningar i rad! Var benen som tog slut i vanlig ordning. Nöjd med att jag tog mig igenom med 40 kg i alla fall!

Nedan finns två videor från passet. Ser att jag faktiskt har en ganska rak rygg i bottenläget i frivändningarna, har definitivt blivit bättre på senaste!


Första fem frivändningarna på första varvet.


Pull upsen på andra varvet.

Ser ut att bli "Grace" imorgon på Nordic, lite dålig timing med frivändningarna men det var främst benen som blev trötta idag så det blir nog bra ändå!

Kommentarer
Postat av: Emma

Fortsätt med filmerna!

2010-12-07 @ 12:29:39
URL: http://ingenjorlindgren.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0