50 km på skidor!

Så var man tillbaka i Stockholm igen efter en riktigt skön helg i dalarna!


Stugan vi bodde i under helgen.

Totalt lyckades jag få ihop ca 50 km på skidorna i helgen. Behöver dock "åka in" musklerna lite mer, märks att det var ett tag sedan jag åkte längre sträckor!

Eftersom vi var rätt missnöjda med spåren i Grönklitt under fredagen tog vi bilen ner till Mora skidstation och avverkade lördagen första pass där. Var riktigt bra spårat mellan Hemus och strax innan Eldris (del av Vasaloppet) så åkte fram och tillbaka där 2 gånger samt nötte lite teknik på skidstadion. Blev ca 16 km totalt.

På eftermiddagen/kvällen sedan blev det ett teknikpass vid skidstadion i Orsa Grönklitt. Lite diagonalåkning i uppförslut utan stavar bland annat. Avslutade med ett varv runt elljusspåret, hade riktigt bra glid! Batteriet på min GPS-klocka tog slut men uppskattade det till totalt ca 4-5 km åkning.

Idag blev det ett förmiddagspass på ca 12,5 km i Grönklitt. Först ett varv på elljusspåret, riktigt bra spår där idag, följt av lite flackare skidåkning i sämre spår. Är fortfarande för lite snö där uppe för att det ska kunna spåra ordentligt. Var riktigt segt att åka, kärvt i spåren och musklerna var trötta. Tog mig igenom dagens pass på ren vilja!


Fixar det sista inför dagens träningspass.

Hannes fick filma lite när jag åkte diagonalåkning idag, kul att se hur tekniken ser ut. Dock togs den direkt efter att vi kommit ut i spåren i morse, jag var med andra ord inte "inåkt", men min kamera tycker om att sluta fungera när det blir kallt så det fick bli så. Nedan går resultatet att se.


Lite diagonalåkning, jag är personen längst bort i bild som åker i ytterspåret.

Längdskidåkning i all ära men såg att jag missat massa roliga pass som varit på CFN, alltid så när man är bortrest - typiskt! Får tas igen i veckan! :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0