Senaste dagarnas träning

Lite summering av de tre senaste dagarna som gått.

I måndags blev det träning på CFN. Eftersom söndagens pass hade gått lite i frivändningarnas tecken var det inte helt idealt att styrkemomentet för dagen blev stöt.

Stöt (Squat clean and jerk): 8 x 1, 30-40-40-40-45-45-45-40 kg. Skulle egentligen vara försök till PR men det gav jag mig inte ens på. Tekniken kändes för övrigt jättedålig, konstigt när den kändes så bra i söndags. Men kan i och för sig bero på musklerna var trötta från dagen innan.

Dagens WOD blev sedan

"Grace"

30 Clean & Jerk (35 kg)

Tid: 3.49. Tänkte köra med 40 kg men pga rådande dagsform blev det 35 kg, vilket blev något för lätt.

-----------

Igår var det dags för instruktioner på Friskis. En av motionärerna skulle lämpligt nog åka Öppet spår nästa år så det var kul att lägga upp ett träningsprogram för det!

Efteråt blev det lite teknikträning i pistols och L-sit. Har legat av mig med att nöta pistols men ska ta tag i det igen, måste få upp rörligheten i framför allt vänster vrist!

Pistols på bräda, med vikt under hälen, med en 4 kg kettlebell i famnen: 5/5-5/5-5/5

Och lite allmän stretching i bottenläget.

L-sit på kettlebells, viktplattor: 10 x 5-15 sekunder

Testade även L-sit på golvet och fick till någon sekund där i alla fall! :)

Avslutade med att testa hur länge jag kunde sitta i L-sit på kettlebell och klarade av 30 sekunder! Då var benen riktigt raka de 20 första sekunderna och sedan något böjd i knäna men ändå högt över marken de sista 10 sekunderna. Kul övning faktiskt!

Lägger in en bild som togs när jag var i Vansbro inför Vansbrosimmet i somras. Jag och Hannes strosade runt och hittade en lekställning med ringar som passade utmärkt för L-hang! :)


"Lekande lätt". :)

Idag hade jag tänkt köra dagens pass på CFN men vaknade upp med ont i axlarna så blev en vilodag.

Är just nu extremt frustrerad över mina axlar, de känns inte bra alls. Ska nog ta tag i det ordentligt och gå till en naprapat eller dylikt för att se om det finns något och göra för att det ska bli bättre. Någon som kan rekommendera en naprapat/kiropraktor/sjukgymnast i Stockholm?

Kommentarer
Postat av: Michael Kruse

Hej Stina

Kontakta mig om du vill ha tips på en mycket bra naprapat.



Hls

M

2010-12-14 @ 18:19:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0