Första gyminstruktionen!

Idag fick jag med kort varsel ha min första gyminstruktion på Friskis. Han som skulle haft instruktionen egentligen var sjuk så jag fick hoppa in. Samkörde dock instruktionen med Karin då det var två personer som hade bokat samma tid men med olika instruktörer, men som ville köra tillsammans. Kul att ha kommit igång! Fick ytterligare en bokning till på måndag också. Då blir det på helt egen hand!

Annars har dagen gått alldeles för fort. Började dagen med att sova ut och sedan gå ner på stan en sväng. Sedan var det hem och äta lunch, fick under lunchen frågan om jag kunde ta en gyminstruktion på em, och sedan mot gymmet. Blev slapp träning, frivändningar, sumo deadlift high pull och mage. Ville köra axelpress men känner fortfarande av höger axel sedan en överansträngning i höstas.

Började värma upp med ca 10 min på crosstrainer maskinerna. Styrka:

Frivändningar: 10 x 20 kg, 10 x 30 kg, 10 x 35 kg, 5 x 35 kg, 10 x 30 kg (med tempo)
Sumo deadlift high pull: 10 x 20 kg, 10 x 30 kg, 10  x 30 kg
Situps på boll: 3 x 15
Raka situps med medicinboll (4 kg): 2 x 15
Sneda situps med medicinboll åt sidan (4 kg): 15 på varje sida

I morgon blir det längdskidåkning och gym!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0