Längdskidåkning

Ganska nyss hemkommen efter lite längdskidåkning i Nybro. Mindre bra spår idag och så var det bara ett spår för klassiskt då det andra blivit preparerat för skate istället. Körde 4 varv runt elljusspåret (1,5-1,6 km långt) och sedan ett varv på en 5 km slinga med hyfsade spår. Totalt blev i alla fall över milen. Riktigt vasaloppslikt sett till terrängen. Blev en del stakning idag då jag hade dåligt fäste men i dag kändes det ganska bra. Kanske för att jag vilade i går och fick lite välbehövlig återhämtning!

Funderar på att anmäla mig till Nybroloppet den 31 januari. Ett 40 km långt lopp som troligtvis är 8 varv längs den 5 km slingan som vi körde idag. Problemet är bara hur jag ska ta mig till starten. Nu åker jag med min kollega Per och hans flickvän men de är inte hemma helgen då loppet är så får se hur (om) jag lyckas lösa det.

Nu ska vi till Friskis och köra lite CrossFit. Blir bänkpress och front squats med tunga vikter och sedan ett pass som får upp pulsen lite. Vad det blir har vi inte tänkt ut än men ska se till att det blir riktigt jobbigt!

Hörs sen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0