Tiden räcker knappt till!

Ibland önskar jag att dyget hade fler timmar, tänk vad mycket man skulle kunna hinna med då!

I torsdags hade jag i alla fall 2 instruktioner, gick bra. Tränade inte själv, trött.

I fredags hade jag min licencsering = instruktion 1 h med motionär och en licensierare går bredvid och bedömmer det jag säger osv. Gick jättebra så nu är jag officiellt gyminstruktör! =)
Efteråt gick jag in på gymmet i ca 75 min i väntan på ett spinningpass jag skulle gå på. Värmde upp med rodd 10 min och körde sedan:

Marklyft 40 kg: 3 x 10
Front squat 30 kg: 3 x 10 (ont i vänster lår så kunde inte köra tungt)
Rodd i dragmaskin: 3 x 10 (vikt 6)
"Hantel mot mage på bänk" (baksida axel, rotatorkuggen) 10 kg: 3 x 10 (på varje arm)
Hoppchins med betoning på den excentriska fasen: 3 x 5
Kipping chins: 3, 3 (gick riktigt bra!)
Overhead squat: 10 (17,5 kg), 2 x 10 (20 kg)
Box jump på hög box: 3 x 15
Sving med kettlebell: 1 x 10 (16 kg), 2 x 10 (20 kg)
CrossFit situps: 3 x 15

Tror jag fick med det mesta. Sedan var det dags för spinning bas 60 min, kändes att jag kört ben på gymmet innan men gick helt ok. Slut i benen efteråt i alla fall!

I går var det vilodag igen, helt förstörd av träningsvärk i ryggen. Chins är supereffektivt! Även seg i benen. Blev åtminstonde en promenad på ca 45 min till Hansa city för att shoppa lite.

Idag var jag först ute och sprang i 7 km innan lunch, måste underhålla konditionen! Sedan år vi lunch och därefter till gymmet. Där värmde jag först upp med 5 min rodd sedan blev det enligt nedan:

Frivändningar: 10 (30 kg), 10 (30 kg), 5 (35 kg) 5 (35 kg), 3 (40 kg), 3 (40 kg), 5 (35 kg) - kan ha kört några mer... tekniken satt sådär så blev ganska många
Push press: 10 (20 kg), 10 (30 kg) - ont i axeln i ytteläget så stannade sedan
Bänkpress: 10 (30 kg), 8 (35 kg), 10 (35 kg), 2 (40 kg), 1 (45 kg), 1 (47,5 kg) - testade att maxa lite, skoj!
Axellyft åt sidan med hantlar (6 kg): 3 x 10 (på varje arm) - skonsammare mot mina axlar
Kipping chins: 3, 3

Sedan körde vi ett CrossFit pass med 3 rundor på tid av:

20 boxjump (mellanboxen)
20 Sumo deadligt high pull
15 burpees
40 situps

Sluttid ca 16 min, hade inget tidtagarut utan kollade bara på klockan i gymmet. Kul var det i alla fall! Sedan promenerade vi hem.

Nu är det snart mat, mums!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0