Vilken aktiv dag!

Är sjukt trött efter en väldigt lång och aktiv dag men tänkte skriva ner ett inlägg för att inte glömma vad jag körde idag! :)

Började dagen med en skön sovmorgon och blev sedan kl 11 upphämtad för att åka till Nybro och åka längdskidor (tar ca 30-40 min att åka dit). Väl där åkte jag fyra varv på elljusspåret och ett på 5 kilometern så blev totalt 11 km idag. Kändes riktigt bra idag, särskilt stakningen, och hade gärna åkt mer men de andra var nöjda så det blev till att åka hem.

Hem för lunch och sedan iväg till gymmet för att gå bredvid Jenny som hade en dubbelinstruktion (förälder + barn) kl 15. Tog bara 1 ½ h istället för 2 h vilket var utmärkt då Hannes och jag bestämt att han skulle komma till gymmet 16.30 så vi kunde köra lite styrka.

Började värma upp med 5 min löpning och 5 min rodd. Sedan vidare uppvärmning med rörelseövningar med pinne och lite frontsquats/back squats med stång (20 kg). Sedan började vi köra:

Box jump (på ca 50-60 cm hög låda): 3 x 15
Box jump (på ca 70-80 cm hög låda): 3 x 5
Back squats: 10 x 30 kg, 10 x 40 kg, 10 x 50 kg
Utfall med 20 kg stång: 3 x 10 (på varje ben)
Kipping chins: ca 5
Hoppchins med betoning på den excentriska fasen: 1 x 5, 1 x 3

Under tiden vi körde hoppchins kom Karin in och undrade om vi ville testa hennes uppvärmning och första runda på hennes cirkelfyspass vilket vi ställde upp på. Trodde det skulle gå snabbt men först 1 h senare, mycket prat, var vi tillbaka i gymmet igen. Då hade vi bl a kört 10 min uppvärmning samt 11 stationer styrka. Lagom peppade att köra vidare blev det ytterligare några kipping chins, turkishs get ups med 8 kg kettlebell (en för varje arm), samt en magmaskin som tränar de sneda magmusklerna (22,5 kg) 2 x 15. Där kände jag att jag åkt längdskidor idag!

Hemma 19.20 och sedan ICA's pizza, gott! :)

Namnen jag skriver på många övningar är typiska CrossFit termer. För den intresserade kan man hitta dem på www.crossfitnordic.com eller www.crossfit.com.

Sov dags!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0