Lyx med löparbana inomhus!

Vad mycket snö det har kommit nu! Hoppas de ordnar med riktiga skidspår i Grimsta, såg att det finns en skidklubb som håller till där så det finns hopp! Men än så länge har det inte blivit någon premiär för längdskidorna och idag avverkades dagens träning på Friskis Sveavägen.

Push jerk: 8-5-5-5-5, 30-40-40-40-40 kg. Vikten känns inte överdrivet tung men tekniken känns sådär, är för seg att ta mig under stången.

Bänkpress: 5-5-5-5-1, 40-45-45-45-50 kg. Kändes så bra så jag var tvungen och testa mitt max som avslutning. =) Kan konstatera att jag har mer i kroppen men det får bli en annan dag!

Sedan hade jag tänkt köra OHS men hittar aldrig ett lagom brett grepp på Friskis utan får ont i handlederna direkt. Ville sig inte idag heller. Får bli på CFN i helgen istället.

Sedan blev det en WOD bestående av:

10-9-8-7-6-5-4-3-2-1

Backlöpning med 10 kg sandsäck (ca 12 m upp 12 m ner)
Toes to bar


Bild över löparbanan på Friskis. Uppskattade sträckan till ca 12 m.

Tog inte tid men tror det blev någonstans runt 15-20 min. Kul med lite löpning! Toes to bar körde jag obrutet rakt igenom, hittade kippen riktigt bra idag så de kändes lätta!

Imorgon blir det snatch på Nordic. Är just nu anmäld till tävlingen som går av stapeln kl 18.30 men är riktigt sugen på att köra Snatch så får se om det kanske blir dagens pass istället, eller rent av båda! =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0