Muscle ups och HSPU

Gårdagens träning bestod i princip enbart av det som visas i nedanstående film (blev konstigt med konverteringen därav är filmen felvänd:





Segare muscle up får man leta efter, dålig kipp. Kände att kroppen inte var fräsch och bestämde mig för att avsluta dagens träning efter det. Körde även 4 x 5 med 40 kg av Styrkefrivändningar innan vilka kändes riktigt dåliga. Seg efter marklyften igår och "Cindy" i måndags.

Idag kände jag mig däremot bättre till mods och tog mig till Nordic för att köra dagens pass. Gick även dit för att hinna träna lite innan, var lite knäckt efter gårdagen och var rädd att jag tappat mina muscle ups! :) Men de fungerade bättre idag och gjorde 4 st som kändes bra - skönt!

Sedan blev det enligt dagens pass:

HSPU: 90-100% x 5. Blev bara 3 set med resultatet 12-8-8. Nytt PR med 12 st! Sista setet höll jag på att bara orka 6 st men fokuserade kippen lite mer och då gick det direkt mycket lättare att orka 2 till!

WOD: 5 varv av

6 Thrusters (25 kg)
8 Push press (25 kg)
40 DU

Tid: 8.06

Axlarna kändes sega idag och det speglar ju i sin tur även DU. Funderar på om det kanske är slöseri med tid att dela upp DU om 2 set, 20-20 istället för att försöka köra alla i rad eller i alla fall tills jag inte orkar fler... Thrusters kändes i alla fall OK och även push pressarna. Dock kommenterade Rickard att jag inte går igenom med huvudet ordentligt i toppläget i push press vilket gör att de inte blir godkända på tävling. Tror att jag börjat köra så undermedvetet för att inte axeln ska göra ont när den är i ytterläget. Måste komma ihåg att sträcka fullt ut om det kommer något som ska ovanför huvudet på SM - vilket jag förutsätter att det gör! :)

Efter passet blev det sedan 1 timmes POSE-intro, mycket intressant! Ska absolut börja tänka mer åt det hållet när jag löptränar, man kände faktiskt skillnad! Ska dessutom vara mer skonsamt mot knän och benhinnor vilket passar mig väldigt bra med tanke på mina tidigare och nuvarande benproblem.

Skönt med fredag i morgon och går dessutom bara halvdag då det är röd dag på lördag -  lyx!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0