Seg söndag

Idag blev det en seg söndagsträning, i vanlig ordning. Måste bli bättre på att planera min träning då det skulle underlätta om jag har helt klart för mig vad jag ska köra när jag  kommer till träningen. Körde på Nordic idag.

Vämde upp med 500 m rodd och lite double unders. Sedan blev det lite snatch-träning.

Snatch balance: 5-5-5-5-5, 20-25-25-30-30 kg. Kändes riktigt stabilt. Ska försöka våga mig på tyngre vikter nästa gång för att komma någon vart där.

Hang snatch: 5-5-5-3, 20-25-25-27,5 kg. Gick dåligt idag, känns att det var några veckor som sist. Måste se till att köra snatch varje vecka! Idag vågade jag inte ta mig unde stången när det blev tungt så fick aldrig till något lyckat ryck på 30 kg tyvärr.

OHS: 3-3-3-3, 30-35-35-40 kg.

Dagens WOD blev en variant av "flight simulator" (obrutna DU i en klättrande och sedan fallande stege):

5-10-15-20-25-30-35-30-25-20-15-10-5

Tänkte först köra till 50 DU som det ska vara men kände av benhinnorna lite så valde att gå tillbaka efter 35. Klarade alla på första försöket i alla fall! Måste definitivt träna mer på sånt här för att stärka upp mina underarmar.

Kom på en sak som jag glömde skriva igår. Efter tävlingen på CFN visade Númi ett bra fotlås i repklättring som fungerade jättebra! Har köpts in rep till Nordic vilket jag definitivt kommer se till att utnyttja! Lyckades klättra upp flera gånger (är dock max 3 m högt) och fötterna satt helt fast, gled inte alls! Kan inte låta bli och tänka på hur det skulle gått om jag hade kunnat det här fotlåset under SM... Men men, nu är det bara och se framåt. Nästa gång det dyker upp ett rep ska jag i alla fall se till att vara väl förberedd!

Bild från Fit as Fu*k när jag klättrade. Då kom jag uppför repet men det var precis och jag var helt slut efteråt. Hade troligtvis aldrig gått om det inte vore för att det var första momentet för dagen!

Kommande vecka ser det tyvärr ut att bli begränsad möjlighet till träning. Fick precis bekräftat att jag ska till Dalarna med jobbet i morgon och kommer hem tisdag kväll. Sedan blir det team-building på Öland onsdag-torsdag och i helgen får vi gäster. Men på fredag hoppas jag hinna med ett pass på CFN!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0