SM-passen

Och så var SM-passen släppta! Kul programmering! Otroligt glad över stt slippa rodd men hade gärna sett HSPU tidigare än i event 5 så man säkert fick köra några sådana. =)

Pass 1
Inom 5 minuter, Etablera: 1RM Squat Clean & Jerk

Pass 2 (direkt efter pass 1)
På 3 minuter: Max antal Clean & Jerk Anyhow (60/40 kg)

Aldrig maxat i en squat clean eller jerk men ser fram emot det! Har fått en mycket bättre squatposition efter all snatch- och rörlighetsträning vilket känns tryggt inför själva frivändningen. Bara hoppas tekniken sitter. I jerken hoppas jag bara på att högeraxeln ska hålla! Segt inför pass 2 annars... Där får jag väl i övrigt sikta på 30 C&J för det är väl 3 min som räknas som en bra Grace-tid?! =)

Pass 3

3 varv av på tid:
14 CTB pull ups/pull ups
7 power snatch (50/30 kg)
35 double unders

Pull ups tycker jag om, DU ska inte vara några problem och power snatch, ja vad ska jag säga där. Får inte till tekniken när det börjar på golvet, drar för tidigt. Men ska tänka på att ta det lugnt tills jag kommit över knäna med stången och se till att dra upp armbågarna ordentligt i själva rycket. Ska försöka landa med böjda ben också, fångar oftast stången på raka ben vilket blir onödigt tungt.

Hittade en riktigt bra video för power snatch:




Pass 4

Max antal varv på 15 minuter av:
6/1 muscle ups
25 m sandbag run (25/15 kg),
12 overhead squats (40/25 kg)
25 m sandbag run (25/15 kg)

Hoppas jag inte hunnit bli för trött för att få till muscle upsen, men det blir nog bra! Ska tänka på att inte mesa i kippen bara, det är då jag bara kommer halvvägs upp och sliter ut axlarna i jobbiga lägen.

Pass 5

På tid:
15 power clean (70/50 kg)
20 m sandbag throws and run over hurdles (25/15 kg)
15/8 handstand push ups
30 kettlebell swings (32/24 kg)
20 m sandbag throws and run over hurdles (25/15 kg)
30 lateral jump burpees
3/1 rope climbs
450m run (3 varv)

Bara jag mig till event 5 är jag nöjd. Här ser jag power clean som svåraste övning, har bara kört 50 kg om 2 RM så kan kanske bli aktuellt med skalning om jag tar mig så långt. Men allt beror på dagsformen. Men med tanke på alla frivändningar som kommer ha varit tidigare under dagen tror jag den kommer vara tveksam! =)

-------------------------------------------------------------

Eftersom passen släpptes under förmiddagen fick jag tillfälle att testa tekniken i några av övningarna på dagens träning. Gick till Nordic och värmde upp med 2 x 1 km rodd i lugnt tempo. Sedan lite stretch och burgener warm up med 10 kg stång.

Därefter blev det lite teknikträning i power snatch. Blandat mellan 20, 25 och 30 kg. Körde i alla fall 2 set om 5 repetitioner med 30 kg bara för att känna att det fungerar, vilket det gör. Men det finns definitivt en del att slipa på i tekniken där.

Testade även lite teknik i squat clean and jerk med 25 kg. Gick förvånansvärt lätt att ta sig under stången, brukar ha särskilt svårt när det är lätta vikter på annars. Angående att få vikten ovanför huvudet kommer det bli split jerk på lördag i alla fall i både pass 1 &2, känner mig tryggast teknik-och viktmässigt där.

Avslutade sedan med att testa utlåsningspositionen i muscle up för att se till att jag kan behålla false grip där och sedan dra mig upp till det läget där jag kan göra muscle ups ifrån. Känns OK. Hoppas på att ringarna inte kommer vara för hala på tävlingen så man glider ur!

Ser fram emot lördagen, dock med viss nervositet! =)

Kommentarer
Postat av: sarah

du är så bra !!!

vi ska skoj på lördag :-)

jag ska heja på dej i WOD 5

:-)

2010-11-11 @ 09:23:06
URL: http://sgirlcrossfit.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0