Sliten

Så här efter SM har det blivit lugnt med träningen, kände mig rätt sliten i söndags och måndags vilket i och för sig inte var särskilt förvånande. Inte ofta det blir 5 träningspass på en och samma dag! Senast jag var i närheten av något liknande är nog när jag åkte Öppet spår i vintras och var ute i 9 timmar!

Söndag och måndag blev alltså vilodagar. Lång promenad i söndags som avslutades med att köpa hem tårta och julmust, gott!

I går
var det instruktionsdags på Friskis igen. Hade först en grundinstruktion följt av en timme som tillgänglig instruktör och en timme som tränande instruktör. Under sista timmen passade jag på med lite lätt träning för att känna hur kroppen mådde.

Värmde upp med 1 km rodd och körde därefter styrka med fokus på två övningar.

Back squat: 5-5-5-5-5, 40-50-60-60-60 kg

Bänkpress
: 5-5-5-5-5, 40-40-42,5-45-45 kg

Avslutade med 50 armhävningar.

Kändes alldeles lagom för dagen.


I dag var det dagens pass på CFN som gällde. Kände mig ganska bra i kroppen inför passet och under uppvärmningen men sedan blev det tungt. Styrka idag var:

Muscle ups: 5 x 90%. För min del blev det bara 2 muscle ups, fick riktigt ont i vänster (!) axel så avstod från fler försök efter det. Kändes att det inte var många dagar sedan jag slet ut axlarna i samma övning.

Sedan var det dagens WOD:

500 m rodd

Och direkt efter 6 varv av:

8 pull ups
8 toes to bar
15 s superplankan

Resultat: Rodden kändes ovanligt bra men tyvärr kändes vänsteraxeln av ordentligt i pull upsen så avbröt efter 2 varv.

Blir vila i helgen pga Göteborgs-resa och ska nog se till och vila i morgon också så jag får en lång sammanhängade viloperiod. Blir på sin höjd lite löpning. Får hoppas det känns bättre på måndag. Men kommer nog passa mig för att göra muscle ups ett tag nu, en dålig kipp och därmed dåligt bottenläge sliter otroligt på axlarna!


Foto av Linus Pettersson.

Efter att ha avverkat dagens "träning" på CFN tog jag mig till Alewald´s för en timmes Vallaskola! Ingick när jag köpte mina nya skidor där. De säger att det är lätt att valla skidor men det är faktiskt en hel vetenskap! Tveksamt om jag kommer våga mig på att lägga mer än fästvalla på mina nya skidor, verkar alldeles för lätt att förstöra glidytorna om man inte kan hantera ett vallajärn på rätt sätt! =)

Kanske ska försöka planera i en skidhelg innan jul men då får det bli lite utförsåkning också!


Kläppen


Kommentarer
Postat av: Martina

Min kipp och din övergång skulle som sagt bli en grym MU :-) Vi måste ta och köra ett pass tillsammans någon dag!

Kram M

2010-11-19 @ 09:46:25
URL: http://www.martinasjokvist.blogspot.com
Postat av: Kristina

Tycker absolut att vi ska köra ett träningspass tillsammans någon dag! Dock behöver mina axlar lite rehab nu men hoppas på snabb återställning! =) Kram

2010-11-19 @ 23:39:03
URL: http://stinastone.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0