Äntligen kan jag göra HSPU!

Igår blev det en välförtjänt vilodag men idag var det återigen dags för träning.

Körde på CFN. Började med att springa 1 km som uppvärmning och sedan diverse rörlighetsträning och stretch.

Teknikträning Snatch: Burgener warm up, en runda med 10 kg stång och en med 20 kg. Hade tänkt köra mer fokus på ryck men fick reda på att morgondagens pass skulle inkludera frivändningar så nöjde mig med teknikträning. Var dessutom rätt trött i ryggen så att bara hålla 20 kg stången över huvudet var ansträngande!

Front squat: 5-5-5-5, 40-50-50-50 kg

Pistols: 5/5 - 5/5, avlastade med att jag stod på en box.

Lätta thrusters: 10 x 10 kg, 10 x 20 kg. Högeraxeln fungerade inte alls här så var bara att ge upp.

HSPU: 4-5-6 (PR!!). Aldrig gjort HSPU förut! Körde med kipping och det gick riktigt bra, otroligt nöjd! Fick lite extra motivation av David också som tittade på medan han värmde upp. Gav bra tips också som säkert bidrog en hel del till dagens bragd! =) Axeln fungerar bra här som tur är.

Toes to bar: 8-10-8. Körde obrutna, dvs utan att stanna mellan varje, kändes jättebra och gick riktigt snabbt! Vet inte varför jag inte valde och köra en, stanna, köra en etc. i fredags...

WOD: 5 varv av

5 marklyft (Kroppsvikt 60 kg)
10 armhävningar
15 sit ups
20 DU

Tid: 7.25

DU kändes riktigt bra och kunde köra alla obrutna. Kul pass!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0