En hemsk träningsdag

Efter en givande dag på jobbet med massa intressanta föreläsningar om nedisning (på vindkraftverk) gick jag motiverad till träningen. Väldigt vad nära KTH ligger Odenplan för övrigt! Var på tavlan ett kul pass som skulle köras:

8 varv av

8 styrkestöt
8 burpee-pull ups

Med en tidsbegränsning på 20 min.

Kände redan på uppvärmningen att min axel kändes sådär och var allmänt seg i de inledande uppvärmnings-frivändningarna. Idag var 30 kg tungt vilket det normalt sett inte alls är! Så valde att köra på den vikten i passet (Rx var 45 kg). Hade funderingar på 35 kg innan. Redan efter första varvet känner jag hur ofräsch jag var i kroppen och valde att helt enkelt bara köra på men utan någon som helst fokus på tiden. Segade till och med för att jag inte skulle behöva köra fler varv än absolut nödvändigt. Tror det blev totalt 7 varv i alla fall.

I morgon tror jag att det blir en vilodag, tyvärr.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0