Helgens träning

Igår blev det en vilodag men fick in lite rörlighetsträning från http://mobilitywod.blogspot.com/. Körde en blandning från Episode 52 (Snatch prep), Episode 53 (Muscle up and wall ball prep) och Episode 54 (Pinchy ankles and weak feet). Samt några minuter i squat-position.

Idag var det dock träning på CFN igen! Började med att hänga på Nordics SM-lag i deras uppvärmning samt teknikträning.

Uppvärmning:

500 m rodd

Sedan 2 varv av

10 svingar 16 kg
8 SDHP 16 kg
6 burpees
4 pull ups
2 kålmask/planka-variant

Därefter lite teknik i T2B och pull ups. Körde 10 pull ups och 10-8-8 i Toes to bar.

Sedan blev det genomgång av hur man kan få till en bättre teknik i box jumpen vilket Christian (tidigare friidrottare med grym spänst) ledde. Mycket bra tips! Mina benhinnor har faktiskt känts riktigt bra på sistonde så nästa gång det är box jump på dagens pass ska jag hoppa ner, istället för att gå ner som jag gjort senaste månaderna, och försöka studsa tillbaka direkt. Med löparskorna på fungerade det bra förr i alla fall!

Sedan gav jag mig in på en lång session av snatch-träning. Först mycket teknik på låg vikt, men som Rickard så riktigt påpekade är det svårt att få det bra utan någon direkt vikt på.
Körde snatch balance, OHS, Hang Snatch samt full Snatch. Funkade bra på 20 kg och så småningom även på 25 kg. Provade även på 30 kg för första gången och snatch balance kändes riktigt stabilt och fick till några hang snatch med den vikten också!

Eftersom jag höll på och träna snatch i en halv evighet hann jag bara med ett styrkemoment till och valde att köra Split jerk 5 x 5 40 kg. Kan konstatera att jag definitivt behöver träna mer på att få tung vikt över huvudet, det här kändes tungt!

Avslutade med att köra 100 burpees på tid: 6.47. Slog mitt tidigare resultat med 10 sekunder. Men kunde nog kört snabbare eftersom jag inte började få upp flåset förrän efter ca 40 burpees. Valde att hålla ett jämnt tempo men blev nog lite för lugnt i början.

Som komplement till dagens segträning blev det även ett kvällspass bestående av:

3 km löpning i regnet, mycket uppfriskande! Sprang på 15 min i lagom takt. Det känns att jag blivit starkare i benen och det var lätta steg!

Tabata armhävningar: 8 x 10, nytt PR! Inte kunnat köra 10 rakt igenom tidigare.
Tabata sit ups: 14-14-14-14-13-11-11-11. Här ställde ryggen till det i de sista seten, får alltid snabbare ont i ryggen än vad jag blir trött i magen. Segt.

Imorgon verkar det bli Fran på CFN. Sist jag körde blev de jumping pull ups, intressant och se hur mycket längre tid det det med riktiga!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0