Lugn fredagkväll

Precis sett klart på Idol, finns några riktigt bra deltagare i år tycker jag! Har även blivit klart att jag ska ställa upp som chaufför åt syster Anna i morgon då färden går mot Ikea. Blir intressant om hyrbilen blir en Golf eller den nya Renault Megane som jag vet att Statoil Råcksta har i sin ägo!

Så, sammanfattning av träningen för idag och igår.

I går var det pass på CFN. Inget går upp mot att träna där, så himla bra stämning! I alla fall. Styrkedelen blev:

Back squat (low bar) 3-3-3-3-3 90%. Körde på 40-50-60-60-60 kg.

WOD: 5 varv av

10 svingar (24 kg)
15 box jump
10 utfallshopp

Tid: 6.59

Kul att köra 24 kg men det finns lite saker att jobba på för att det ska bli lättare att svinga. Sträcker inte ut knäna helt i själva "svinget" från höften vilket gör att jag förlorar kraft. Körde första och sista varvet med obrutna svingar. Förlorade en del tid på box jumen då jag går ner från boxen men har känt av benhinnorna lite efter löpningen i tisdags så ville inte chansa. Utfallshoppen var lika jobbiga som vanligt.

Idag var styrkefokus på muscle up. Började med att dela upp muscle upen i delsteg vilka kändes bra. Sedan var det dags att testa och göra riktiga. Tanken var att man skulle göra 5 x 90/100% men det gällde främst för de som har sina muscle up ordentligt.

Jag misslyckades på mitt första försök men testade nästan direkt efter igen och lyckades! Min 2 muscle up! Och den kändes jättebra! Fick riktigt bra höjd så hamnade inte så långt ner i bottenläget vilket gjorde att det var lätt att pressa sig upp - supernöjd! Testade två gånger till sedan men utan att lyckas. Nästa gång det blir muscle up ska jag klara 2!

WOD: På 15 min först

500 m rodd

Sedan så många varv som möjligt av

8 toes to bar
8 pull ups
1 runda i gången med kast med 6 kg medicinboll över 4 balkar

Resultat: 6 varv + 8 TB + 6 PU


Bild tagen från CrossFit Nordics hemsida från gårdagens pass.

Var riktigt tungt med pull ups idag. Kanske inte så konstigt då man alltid körde 8 toes to bar innan det var dags för pull ups. Blev dessutom rejält trött av muscle up övningarna. Körde inga toest to bar med flyt utan fick stanna mig själv mellan varje repetition. Otroligt tidsslösande. Ska träna mer på att hitta flytet för jag vet att det finns i mig!

Imorgon är det planerad vilodag, tror det är behövligt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0