Plötsligt händer det!

Ja, idag satte jag 5 muscle ups på 5 försök vilket jag är otroligt nöjd med! Dagens prestation! =) Men dagens träning bestod givetvis av mer än muscle ups. Körde på Friskis Sveavägen.

Styrkefrivändningar: 5-5-5-5-5-5-5, 40-45-45-45-40-40-40 kg. Det blev ganska många set men de sista var teknikset och måste ha lite vikt på stången för att det ska bli bra!

Muscle ups: 1-1-1-1-1. Vilket flyt! Första gick superlätt, bra höjd. De andra var faktiskt också ganska lätta men fick inte alls till samma höjd i kippen. Skönt att jag fick till så många under samma pass i alla fall, hoppas de sitter nu!

Bänkpress: 5-5-5-5-5, 40-40-42,5-42,5-42,5 kg. Har tydligen blivit starkare där, 40 kg var lätt och 42,5 kg lagom. Har haft problem med med 35 kg innan så vet inte vad som hänt!

Marklyft: 5-5-5-5-5, 70-70-75-75-75 kg. Kändes bra men skavde upp smalbenen ganska bra i frivändningarna vilket inte blev bättre av marklyften. Kommer nog ha snygga blåmärken i morgon! :)

Sit ups (hanging leg rises): 5 x 10

Sedan blev det dagens pass från CFN:

2 varv av

15 pull ups
7/7 renegade row (2 x 13,8 kg)
10 Hantelhängstyrkefrivändningar (2 x 13,8 kg)

Sedan

Max antal  meter i rodd  under lika lång tid som del 1 tog.

Resultat: 4.30 på del 1 och 1000 m på del 2.

Första setet pull ups körde jag obrutet men när jag kom till andra varvet fick jag dela upp pull upsen i 5 set. Något seg. Fick köra hantelövningarna med runda hantlar så i renegade row fick handlederna jobba på bra när jag började bli trött! Gick att köra dem obrutna i alla fall. Frivändningarna körde jag obrutna första varvet och bröt en gång på andra.

Igår var det vilodag och gick istället på ett föredrag på Nordiska muséet som handlade om min syster Emmas pojkväns morfar som tydligen var en duktig och känd naturfotograf. Efter det blev det några öl på Monks, Monks egna öl var riktigt god!

I tisdags var det träning på CFN. Dagens pass bestod av:

Knäböjshopp 4-4-4-4-4, 25-30-35-35-35 kg

Sedan dagens WOD: 6 varv med 30 sek vila emellan av

6/6 pistoler
24 knäböj
12 boxjhopp (45 cm)

Tid: 13.00

Pistolerna på höger ben kunde jag köra med hjälp av en 4 kg kettlebell som motvikt. Vänster ben där jag är totalt orörlig fick jag dock köra mer avlastat genom att hålla i ringarna. Detta resulterade i en rejäl träningsvärk i mitt högra ben idag och igår. Har lite att jobba med på vänsterbenet.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0