Champagne och träning

Idag blev det champagne och tårta på jobbet för att fira att ett beslut vunnit laga kraft i Miljööverdomstolen - nu kommer vi få bygga vindkraft på en jättebra site! Riktigt bra! Skevt att dricka alkohol på arbetstid dock. :)

Lite bilder nedan från vår site:








Dagens träning:

Press 20-20-20-20, 90%. Körde 20-20 (endast 13 rep)-15-15 kg. Mycket jobbigare än vad man tror!

WOD: AMRAP 16 min

8 push press med hantlar (2 x 10 kg)
8 armhävningar
8 knees to elbows

Resultat: Nästan 9 varv, tror jag...

Rx var 2 x 14 kg. Kunde kört tyngre än 10 kg men ville spara min axel, även om den faktiskt fungerar bra i just push press med hantlar. Kände dock av axeln lite i sista seten på armhävningarna. I knees to elbows var det svårt och veta om man gjorde riktiga eller inte - kommer det något liknande på SM borde det vara toes to bar, svårdömt annars!

Väldigt omotiverande när man inte kan köra för fullt och vet med sig att man inte är 100, speglar sig i passet... Har på senaste slutat pressa mig i passen och kör mer i ett "jag tar det som det kommer" tempo - dåligt. Inte likt mig. Kanske inne i en träningssvacka?

I går var det mängder med DU på Nordic så gick till Friskis istället för att skona benhinnorna som gjort sig lite för mycket påminda på senaste. Blev teknikträning i frivändningar med 20 kg och 30 kg på stången. Svårt med teknikträning på för lätt stång! Frivändningarna kändes i alla fall jättebra, väldigt stabil i bottenläget och studsade inte stången mot låren som jag brukar - framsteg! Gjorde även några styrkefrivändningar och även de kändes jättebra teknikmässigt! Sedan 4 set om 5/5 med pistols.

Därefter blev det mitt första spinningpass på ett halvår! I och med benhinnorna kändes varken DU eller löpning som alternativ och överkroppen ville jag bespara från rodden så då lämpade sig faktiskt spinningcykeln! Blev ett Bas-pass, fanns inte plats på medelpasset, som man knappt fick upp flåset på. Eller det kanske är och överdriva men det var inte särskilt jobbigt, ändå gjorde jag så gott det gick för att göra det tungt. Svettigt var det som vanligt i alla fall!

På tal om spinning...


Bild tagen efter tjejvättern förra året, då med lånad cykel - i helgen ska jag köpa en egen!

I tisdags blev det vila.

Nu blir det South Park! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0