Tunga lyft

Dagens träning blev ett pass på CFN. Passande nog var det frivändningar och marklyft som stod på schemat. Tänkte köra frivändningar igår men glömde faktiskt helt av det, blev för mycket prat. :)

I styrkemomentet var det fokus på att lyfta tungt, med försök på PR.

Styrkefrivändningar 2-2-2-2-2-2, 40-45-45-50-50-50 kg

Frivändningarna kändes bra, studsar fortfarande stången mot låren men det kändes oväntat lätt. Är nog starkare än vad jag tror, måste våga pressa mig mer! Bara frivänt 50 kg en gång innan så är helt klart nöjd och därmed blir det dessutom PR eftersom det var ett set om 2 rep!

Marklyft 1-1-1-1, 80-90-90-90 kg

Maxade i front squat i går och var rätt seg i ländryggen så gjorde aldrig något PR-försör här. Dock nöjd med 3 set om 90 kg. Knappt lyft något över 90 kg alls.

Sedan var det dagens WOD:

6 varv av

6 styrkefrivändningar (40 kg)
12 knäböj
24 DU

Tid: 8.32

RX var 45 kg men dit är det en bit kvar. Kändes inte alls bra teknikmässigt i passet, studsar stången mot låren hela tiden och hoppade dessutom framåt i varje vändning i slutet. Ska nöta teknik i helgen. Kul att jag orkade köra 40 kg genom passet i alla fall, aldrigt kört tyngre än 35 kg i ett pass tidigare. Knäböjen var riktigt sega pga gårdagens front squats, DU satte jag dock mestadels obrutna.

I morgon har CFN tunga push och split jerk på schemat. Får se om axlarna hunnit återhämta sig annars blir det nog lite löpning eller rullskidor istället!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0