Ofokuserat

Lite sammanfattning av de senaste dagarnas träning.

I fredags körde jag dagens pass på Nordic, mycket ben blev det!

Back squat 5-5-5-5-5, 40-50-50-50-50 kg. Lade på sparsamt på stången, var seg i benen och ville spara mig inför WOD:en.

WOD:

20 OHS (25 kg)
30 box jump
40 utfallshopp
50 knäböj
40 utfallshopp
30 box jump
20 OHS (25 kg)

Tid: 8.05

Utfallshoppen var klart jobbigast! Mitt i första setet med OHS började jag mixa med hur brett jag stod vilket störde annars flöt de på bra. Körde båda seten obrutna, med vila i toppläget. Box jumpen körde jag med att hoppa ner från lådan istället för att gå, gick bra men kände tyvärr av benhinnorna efteråt. När ska de bli helt bra?

Igår blev en vilodag.

Idag träning på Nodic. Körde uppvärmningen med Nordics SM-lag som bestod av

2 varv (med pinne)

25 Front squats
25 OHS
25 Thrusters
5 x 5 s handstand

Mjukade upp benen bra vilket var ytterst behövligt efter fredagens pass!

Därefter lite kettlebell och burpees lek följt av några set med DU.

Sedan blev det i vanlig söndagsordning snatch. Började med lite OHS, snatch balance och hängryck på 25 kg. Gick sedan över och körde samma övningar med 30 kg, kändes faktisk riktigt bra! Vågade dock inte testa snatch på 30 kg utan gick ner på 25 kg i slutet och körde ca 15 st med den vikten. Stabilare än sist. Nästa gång måste jag dock ge mig på 30 kg i full snatch!

HSPU: 4 x 10. Väldigt nöjd med det då jag tidigare bara kört 10 som mest i rad och nu kunde köra 4 obrutna set!

Gick sedan på ringarna för att se om det gick att göra en muscle up utan någon direkt förberedelse och det fungerade! Måste dock testa och köra med utlåsning i bottenläget, börjar i nuläget med böjda armar och det är tveksamt om det är godkänt på tävling...

Sedan lite mer DU, fick till 63 som mest vilket är PR! Körde även lite wall balls med 6 kg boll som avslut.

Återigen ett ganska lamt söndagspass så blev ett extra kvällspass.

Löpning 2,3 km

Sedan lite pull ups och 5 set med ring dips (3-3-3-5-5). Ingen maxning i antal utan tränade på och få till kippen och det blev riktigt bra i slutet!

Löpning 2,3 km

Nu blir det mat och Modern family, riktigt rolig serie! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0