En dag på Friskis

Igår blev det träning på Friskis då träningsvärk i axlar och triceps fortfarade var (och är!) brutal. Dagens pass på CFN hade Thrusters involverade och det hade mina redan överansträngda kroppsdelar inte klarat av! Eftersom jag är gyminstruktör får jag ett så kallat allmänträningskort gratis på Friskis, mycket bra!

Tränade på Friskis på Sveavägen, de har en bra yta för övingar med skivstänger, kettlebells etc.

Värmde upp med 5 min rodd. Sedan blev det följande:

Back squats 8-8-8-3-1-1-1  , 20-40-50-60-65-70-75 (PR!) kg
På senaste CrossFit total tog jag bara 65 kg (hade inte tid att köra fler set) så det blev PR med 10 kg!
Zercherlyft 8-8-8-8, 20-40-40-40 kg. Grym övning för bålstabilitet!
Tunga svingar med kettlebell till axehöjd, 10-10-10. Körde med 24 kg - kändes rejält i magen! Förstår inte hur jag ska kunna snatcha upp den vikten på tävlingen i Danmark!
Pistols 5/5-5/5-5/5. Assisterade med hjälp av Hannes. Är så mycket lättare att få till dem bra när man har någons hand att hålla i istället för ett gummiband eller en ring.

Sedan ett litet pass av 21-15-9 i:

Svingar (20 kg kettlebell)
Medicinbollsfrivändingar (7 kg)
Sit-ups

Körde alla svingar obrutna, grymt nöjd då jag nästan aldrig kört tyngre än 16 kg! Går dock upp på tårna för mycket ibland, måste ordna till tekniken lite där.

Efteråt körde jag 2 set om 10 repetioner med pull-ups, superlätt var det! Körde snabba, dvs inte full "sving" mellan repetitionerna. Körde sedan 7 repetioner med full "sving", blev mer liknande CTB då och går betydligt långsammare. Men är ett alternativ när man blir trött i de "snabbare" pull-upsen.

Idag har jag varit på en heldags föreläsning av Jami Tikkanen om hur man kan prestera bättre i CrossFit. Fick massa nyttiga tips och stretchövningar som ger stor förbättring i diverse övingars utförande. Ska börja stretcha ca 10 min både innan och efter passen, alternativt längre efter passen om jag inte hinner innan. Är övertygad om att det kommer göra underverk!

Lite bilder nedan från dagens workshop, taget från CrossFit Nordics hemsida.


Större delen av de som deltog på workshopen.







Nu är det dags för köttfärspaj, mums!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0