Moln och regn

Det har präglat dagen. Vaknade upp i morse med tron om att jag skulle få se en fantastisk utsikt men molnen var så låga så såg inte ens ner till Gällivare från hotellet och kunde inte se toppen på Dundret. Tråkigt!

Åkte ut till en site en bit från Gällivare och vandrade runt där hela dagen. Vid 17.00 blev det lunch i Gällivare på en thairestaurang, godaste thaimaten jag ätit! Kan ha berott på att jag var så hungrig men det var snarare en blandning tror jag. Svårt med lunch när man är ute i vildmarken med 7 mil till närmsta matställe! Men på vatten och frisk luft kommer man långt!

Nu är jag i Kiruna och ska precis ta tag i lite "hemträning" på hotellet. Får nog bli armhävningar, sit ups, benböj och diverse andra kroppsövningar. Får se hur mycket jag orkar innan krafterna tar slut. Man blir trött av att vara ute i fält!

I morgon skulle vi lyft ut ett mätinstrument på en site men helikoptern har gått sönder så blir lyft på fredag istället. Hoppas jag hinner vara med, har dock ett flyg som går kl 11 så ska jag hinna till det får jag nästan åka med helikoptern tillbaka till flygplatsen sen... :) Får se hur det blir.

På återseende!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0