Seg träningsdag

Idag var det axlar som stod i fokus. Mina triceps har fortfarande inte återhämtat sig efter onsdagens pass så det gick riktigt tungt! På uppvärmningen fick jag till 56 DU i rad i alla fall, nytt PR!

Styrka:

Press/Push press/Push jerk: 3/4/5 x 4. Körde alla på 25 kg. Helt slut i axlarna! Segt...

Dagens pass:

15 min AMRAP av

10 push press (25 kg)
10 toes to bar
10 DU

Resultat: 7 varv.

RX var 35 kg på push press men hade inte kunnat ta ett kilo mer än 25 kg idag. Toes to bar kändes riktigt bra i alla fall, kunde köra flera i rad med kipping. I DU kände jag dock av benhinnorna lite, segt. Och imorgon står det ben på schemat med bland annat box jumps men ska köra ändå, så länge jag hoppar upp och går ner tror jag det är lugnt. Ska testa i alla fall.

Nu te och kanelknäcke!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0