Tillbaka i Stockholm

Och så var helgen slut och även första dagen på veckan avklarad.

FREDAG
Började med att en Sodar skulle sättas ut på en av våra siter nära Kiruna. Trots dimma, för helikoptrar krävs egentligen 150 m fri sikt, lyckades vi få ut Sodarn och sedan bar det av mot Stockholm.


Dålig sikt var det...


Dimman på toppen där lyftet skedde från.

Väl tillbaka i Stockholm blev det ett fredagspass med CFN bestående av:

Styrka:

Box hopp 1-1-1-1-1-1-1-1-1-1, hoppade bara 80 cm som max pga benhinnorna. Men funkade bra att hoppa upp och gå ner. Körde de 5 sista repetitionerna på 80 cm.

Sedan 6 varv av:

10 höga boxhopp (60 cm)
8 Toes to bar
24 Mountain Climbers

Tid: 11.00. Första rundan med toes to bar gjorde jag obrutna, kändes jättebra!

Därefter blev det ett mycket trevlig CrossFit-öl häng efter passet.

LÖRDAG
Utbildningsdag med Friskis. Började med en intressant föreläsning om "När kroppen brister" följt av ca 75 min med Cirkelgym. 20 stationer, 45 s arbete 15 vila, 2 varv. Längesedan jag körde maskiner!!
Efter lunch var jag med på en genomgång av hur en gyminstruktion kan se ut utan att använda några maskiner, inget nytt där men alltid bra och repetera. Sedan blev det 75 min Chakra Yoga - Intressant!
Dagen avslutades med ett 75 cm långt H.I.T-pass (högintensiv träning). Typ CossFit. Var ca 100 på passet så var svårt att få ut så mycket av det men så är såg passet ut i alla fall:

4 olika WODS med 4 min på varje station, 1 min vila emellan:

WOD1
10 svingar
utfallssteg med vikt över huvudet
10 propellern (ryggresning med vikt)
utfallssteg med vikt

WOD2
5 burpees
10 köttbullen
10 squat med kettlebell

WOD3
10 Thrusters
Jämfotahopp
10 väderkvarn
Jämfotahopp

WOD4
10 sumolyft
20 hopp över stång
7 armhävningar

Körde både löpning på uppvärmningen samt avslutande intervaller, kändes riktigt bra i benhinnorna. Hoppas det är på väg bort!

SÖNDAG
Egen träning på Friskis City.

Hängstyrkefrivändningar: 5-5-5-5-5-3, 35-35-40-40-40-45 kg. Lätt!
Split jerk: 5-5-5-5-5-3, 20-30-30-40-40-45 kg. Lätt även det! Superkul övning, ny favorit! =)
Enarmssnatch: 5/5-5/5-5/5-5/?, 12 kg, 16 kg, 20 kg, 24 kg höger arm (PR!). Vågade inte testa vänster arm, svingade 3 x 5 med vänster arm istället

Nu är det mat, uppdaterar mer sedan!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0