Tunga svingar

Idag cyklade vi till träningen så totalt 2 mils cykling. Behövligt då det blivit dåligt med konditionsträningen pga att jag inte kan springa för tillfället. Dock cyklade vi ganska lugnt så frågan är hur mycket kondition det blev egentligen...

På CFN började vi med 4 min stretch som var inspirerad från gårdagens workshop med Jami. Sedan blev det

Styrka:

Amerikanska svingar 8-8-8 90%, 16-20-24 kg. Första gången jag svingade 24 kg över huvudet, det var tungt!
Ryska svingar 8-8-8 90%, 24-24-32 kg. Även här första gången jag svingade 32 kg, var inte så farligt! :)

 

Därefter dagens WOD:

 

I par, 4 varv på tid av:

 

1 min ryska svingar 24 kg, partners står i plankan medan den andra svingar
1 min under hunden
1 min sit ups med klapp

 

Score är det varvet med lägst antal reps!

 

Körde tillsammans med Elin och fick poängen 71 (81 beroende på hur man räknar under hunden). Hamnade över 30 repetitioner på alla svingar och sit-ups i alla fall!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0