Ossa acetabuli/Labrum ossifikation

Fick mitt röntgensvar hemskickat idag och den enda anmärkningen var denna:

Ossa acetabuli/labrum ossifikation: Minimala bilateralt

Borde vara detta som menar på att jag har förkalkningar (pålagringar) på höftleden och som gör att inte allt flyter på som det ska i leden. Detta har ju kommit från någonting och sannolikt är det min snedhet i kombination med upprepade rörelser och tunga vikter som gett upphov till detta. OBS, min egna teori! Så om de nu går in och tar bort det måste jag se till att det inte blir nya förkalkningar, med andra ord ska jag bland annat se till att få en jättebra knäböj efter operationen! :)

Pratade med Artrokliniken idag och de sa att jag hade blivit satt på en väntetid om 3 månader. Segt... Men jag såg i alla fall till att bli uppskriven på återbudslistan (om någon lämnar återbud med kort varsel kan jag få den platsen istället) så är bara och hoppas på att bli inringd!


Kommentarer
Postat av: Linda

Bra att det börjar att redas ut det där!

2011-08-24 @ 22:30:26
URL: http://leecastillio.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0