Träningsuppdatering

Träningsuppdatering. Mycket vila men lätt hänt i juletider!

Onsdag (förra veckan)
Vila pga julklappsshopping. Samt besök hos sjukgymnasten.

Torsdag
Hemträning. Utfallssteg med ena benet på bänk, baksida lår på boll, enbenshöftlyft på balansplatta, diverse magövningar och lite annat blandat. Samt Jowseys övningar några varv.

Fredag - Lördag
Vila.

Söndag
Löpning ca 3 km - tyngsta löpningen på många år!

Måndag
Vila.

Tisdag

Mycket rehab och rörlighetsövningar. Diverse bål, bl a modifierad dragon flag, L-hang.

Bottoms up kb-press: 8/8-8/8-5/5-5/5-5/5-5/5, 8-12-14-14-14-14 kg
Inåt- och utåtrotation i kabel: 3 x 10/10

Onsdag (idag)

Jowseys övningar, front squat med skivstång, baksida lår på boll, diagonaler för rygg och mage, några set med kipping pull-ups (teknikfokus, drar snett i toppläget). Hade lite känningar i höger axel/skuldra så skippade de övningar jag tänkt köra för överkroppen. Lärt mig att om jag tränar på när jag känner av axeln/skuldran kan det ta upp till en vecka innan jag kan köra på som jag vill igen, så var lika bra att låta det vara. Satsar på att det känns bättre i morgon!

Front squat: 5 x 5, 40 kg. Smärtfritt! Lite tjockt på vänster sida men inget som störde.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0