En halv dragon flag

Dags för uppdatering igen!

Onsdag (förra veckan)

Jowseys rörlighetsövningar. Sedan lite blandat drag och press.

Inåt- och utåtrotation: 3 x 10/10
Enarms latsdrag: 3 x 10/10
Rodd med skivstång 2 x 10 + 10 (olika grepp)
Hantelrodd på bänk: 3 x 10/10, 11.1 kg
Hantelpress: 8-8-6-6-6, 13.6 kg. Kändes lätt! Och inte minsta antydan till smärta i axeln! :)
Tricepspress i kabel: 4 x 10

Lite hängstyrkeryck avslutningsvis.

Torsdag

Jowseys rörlighetsövningar, ben och bål. Kommer inte ihåg exakt vilka övningar.

Fredag - Söndag

Vila. Var i Göteborg över helgen för lite julfirande med Hannes familj. Testade flyget till Göteborg (Norwegian är otroligt billiga) men blev 1 h försenad ner och 3 ½ h försenad på hemresan (inställd avgång följt av att efterföljande flight var ca 2 h sen) så tåget hade nog varit att föredra! Kul att vara lite i Göteborg i alla fall, föredrar definitivt Gbg framför Stockholm! Fick äntligen lite julkänsla också. :)

Måndag

Rekord i antal vändor av Jowseys övningar tror jag! Men är otroligt vad vissa av övningarna kan få tjockhetskänslan i ljumsken/höften att försvinna efter att jag lyckats irritera höften.

Enbens utfall (bakre benet på en bänk): 3 x 15/15
Baksida lår på boll: 3 x 20
Enbens höftlyft: 3 x 10/10

Strikt muscle-up: 1, var bara tvungen och se om jag fortfarande kunde. :)
Strikta pull-ups: 4 x 6
Excentriska pull-ups: 4 x 5
Hantelrodd: 3 x 10/10 , 11,1 kg
Stångrodd: 3 x 10, 25 kg

Och så några halva dragon flag (4 st totalt). Rolig övning att köra som alternativ till L-hang, L-sit och dylikt. Ville se om jag höll mig rak så såg till att få en av gångerna på film. En dag ska jag klara en hel! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0