Det är roligt med löpning!

Igår åkte jag och en kollega ner till Mörbylånga för lite möten på vårt kontor där jag tidigare var lokaliserad. Dagen avslutades med middag och bildvisning från Nya Zeeland. Blev sedan övertalad att hänga med ut på en sen joggingrunda. Blev ca 3,5 km i väldigt lugnt tempo, riktigt halt ute! Men skönt att springa sent på kvällen, uppfriskande!

Idag var vi några stycken som innan lunch tog oss ut för att springa lite intervaller. Hittade ett ställe där det faktiskt gick att springa på utan risk för att halka omkull. Tog ca 5-10 min att jogga dit vilket blev lagom uppvärmningen respektive nedvarning.

Blev 3 + 3 intervaller om 550 m. Sprang en intervall, vilade ca 1 minut och sedan löpning igen. Efter 3 rundor var det 3 min vila och sedan samma igen. Höll ett tempo på ca 3.50-4.0 min/km per varv. Riktigt kul att springa intervaller! Och benhinnorna kändes inte av alls! :)

Lång vecka så ska bli riktigt skönt med helg nu!


Är alltid lika skönt att komma upp ovanför molnen när det är gråväder (torsdags morse), fjällkänsla! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0