Lätt träning

Igår körde jag dagens pass på Nordic. Gick på intropasset vilket hade fokus på pressar och för dagen var det olika sorters pressar med kettlebell som stod på schemat.

Började dock med att köra 5 set med TGU (turkish get up). Hade lyckats glömma mina skor och kändes riktigt instabilt att köra i strumpor när man skulle upp och stå i TGU så blev bara 16 kg idag, av säkerhetsskäl! Sedan blev det teknik i press, bottoms up press, push press och push jerk. Körde med 12 kg.

Därefter dagens WOD:

4 varv på tid, 30 s vila mellan varven

1/1 TGU (16 kg)
12 Fällkniv
6/6 Pressar (12 kg)
20 Tuck jumps

Tid:
8.16. Första varvet glömde jag helt av att köra TGU på båda sidor så efter att ha hunnit till fällkniven fick jag gå tillbaka och köra klart på andra sidan, störigt. Men jag är nöjd med att jag knappt blev trött i pressarna och att de kändes jättebra i axeln! :) Sammantaget var det ett väldigt lätt pass, men kan vara skönt det med ibland!

Efteråt blev det tilläggsträning med max antal armhävningar, med händerna på kettlebells, på 3 min följt av max genererad tid i L-sit på kettlebells på 2 min. Kördes i par, när den ena körde vilade den andra osv.

Idag började jag dagen med att gå till min naprapat för att försöka få ordning på ljumsken. Kändes bättre direkt efteråt (testade knäböj före och efter) men är fortfarande inte helt bra. Ska ge det någon dag och sedan får jag se om det blir ett besök till för att försöka få bort det sista.

Efter jobbet sen blev det Friskis. Alla instruktioner var avbokade så blev lite lätt träning med instruktörströja på istället. Körde ringrodd, utåttrotation i dragmaskin, excentriska pull-ups och excentriska vadpressar. Fokus på rehab av axeln samt stretch.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0