Kul med lite flås!

Körde dagens pass på Nordic och dagens WOD var riktigt kul! Flås-pass är alltid välkomna!

Började i vanlig med uppvärmning följt av teknik i styrkeryck. Sedan var tanken att köra ettor och försöka sätta PR i samma övning men det var bara och glömma. Inte bara styrkefrivändningarna som gått bakåt, samma gäller i rycken. Körde några ryck på 30 kg men tekniken kändes jättedålig så gick ner till 25 kg och försökte sedan resten av tiden hitta någon form av teknik. Men icke.

Sedan dagens WOD som bestod av:

4 min burpee-sit-up-ta sig över låda
1 min vila
4 min rodd
1 min vila
4 min DU

Resultat: 36-910-210. Hade helst haft DU först men fick oturligt nog köra det sist av allt, riktigt typiskt! Rodd sist hade varit optimalt för då kan man verkligen ta ut sig, nu höll jag i vanlig ordning tillbaka för att inte vara för trött inför DU. Måste skärpa mig med rodden, segar alltid i den! Burpee-övningen var däremot jätterolig! DU delade jag upp om ca 15 repetitioner i taget, lagom mängd för att inte slita ut underarmarna och inte ta allt för lång vila emellan. Men är inte nöjd med 210, på 4 min ska jag hinna fler!

Tack vare dagens misär i styrkeryck bestämde jag mig för att göra någonting åt det. Så inom kort ska jag ha min första PT-timme med Rickard i hopp om att få ordning på de olympiska lyften igen. Ser jag fram emot!


Kommentarer
Postat av: emma

jag väntar på burpees

2011-01-13 @ 22:17:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0