PR i marklyft!

Oväntat vad man kan prestera på morgonen! Körde 8-passet på Nordic i morse och möttes av en tavla där det stod tunga lyft (försök till PR) samt "Diane" på schemat.

Efter lite uppvärmning var det dags att köra marklyft. Värmde upp med en 5:a på 40 respektive 60 kg sedan blev det:

Marklyft: 1-1-1-1, 80-90-102,5(PR)-105(PR) kg.

Otippat med PR! Tog ju nytt PR med 5 kg förra söndagen så hade inga förväntningar alls. Lyftet på 90 kg kändes riktigt lätt och sedan blev jag övertalad att testa 102,5 kg istället för mitt tidigare PR på 100 kg. Kändes inte allt för tungt faktiskt! Bibehållen ländrygg men lite krum i bröstryggen enligt Andreas. Gav mig även på 105 kg och det gick det med! Här var inte ryggen jättebra dock... Men för en gångs skull så släppte jag inte ner vikten när jag kände att det gick tungt från marken utan segade mig upp till stående, därav den dåliga ryggen också i och för sig. Kul med PR i alla fall!

Sedan blev det Styrkefrivändningar. Dock väldigt kort om tid tyvärr, var frivändingar jag hade hoppats fokus skulle ligga på men hann med 3 st i alla fall.

Styrkefrivändningar: 1-1-1, 40-50-45 kg. Inget försök till maxning, tekniken kändes kass igen. Tråkigt.

Därefter var det dags för dagens WOD!

"Diane"

21-15-9

Marklyft (60 kg)
HSPU (fötter på box)

Tid: 5:50. Eftersom jag visste på förhand att jag inte kunde köra riktigt HSPU pga axeln valde jag att även skala marklyften för att spara ländryggen. Rx var 70 kg. När min axel är frisk/bättre vill jag testa och köra med riktiga HSPU men då kommer det nog ta lite tid!


Kommentarer
Postat av: Richard

Grattis till ditt pr i marklyft.

2011-01-13 @ 15:51:03
URL: http://www.richardsandberg.blogspot.com
Postat av: Kristina

Tack Richard!

2011-01-13 @ 21:22:15
URL: http://stinastone.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0