"Pretty fucked up knäböj"

Ja det är den bistra sanningen av vad jag har. Jag är inte särskilt rörlig, jag pronerar och får därmed lätt vikten på insidan av fötterna med följd av att även knäna åker in i bottenläget av ett knäböj, jag är stel i bröstryggen m.m. Listan kan göras lång, jag har lite att jobba på med andra ord! :)

Hade en mycket givande PT-timme med Rickard Walén idag där han analyserade mitt ryck och därmed alla delmoment i övningen på vägen. Har massa saker som jag tar med mig från idag men det är framför allt att tänka "hoppa" jag ska komma ihåg. Därtill att jag ska försöka göra övningarna saktare så jag inte drar för tidigt, och inte stampa utan fokusera på att ta mig snabbt under stången istället för att göra så att energin bara försvinner ut i ingenstans.

Gick igenom de olika delarna som ingår i ryck med 25 kg på stången. Avslutade sedan med ett försök till ryck på 35 respektive 40 kg. Kom inte enda ner i 35 kg men följde upp styrkerycket med en OHS så blev nästan ett riktigt ryck i alla fall! :) Sedan fick jag testa 40 kg, misslyckades på första försöket men på andra försöket fick jag faktiskt upp stången! Inga kommentarer om hur det såg ut dock. :)

Ska ha en PT-timme till där vi går igenom stöt, ser jag fram emot!

Efteråt blev jag sugen på att köra ett kondtitionspass så tog mig ner till Friskis Sveavägen i hopp om att de skulle ha ett spinningpass. Och det hade de, nämligen ett 75 min bergsspinning-pass. Alldeles i min smak!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0