Level 1 cert i CrossFit inbokat!

Ja, i måndags gick ju info ut om att det ska vara en Level 1 certifiering i CrossFit i Stockholm i mars. Funderade en stund och anmälde mig sedan! Länge tänkt att det vore kul att gå en cert och när nu möjligheten dök upp och i Stockholm dessutom kändes det dumt att missa chansen. Ska bli jättekul!! Kostar lite men det är det säkert värt! :)

----------------------

Och så dags för lite träningsuppdatering!

I tisdags hade jag i vanlig ordning instruktioner på City.  Sedan blev det fokus på rörlighetsträning, har ju som sagt lite att jobba på! :) Körde bland annat massa knäböj, pistols, enarms OHS med kettlebell (svårt!) och allmänt sittande i bottenposition i både knäböj och pistol-position. Körde även lite excentriska tåhäv med skivstång, enarms press med 8 kg kettlebell och utåtrotation i drag-maskin. Avslutade med 4 x 500 m rodd, jobbigt!

Igår skulle jag kört dagens pass på CFN men blev affärsmiddag på Restaurang 1900 i stället. Jättegod mat och dryck!

Blev sent i går, och har även blivit sent alla andra kvällar den här veckan, så har varit riktigt trött idag. Men till CFN är det alltid lätt att motivera sig att gå!

Körde dagens pass som hade bar muscle-ups som styrkemoment. Gjorde en "riktigt" bar-muscle up sedan körde jag några assisterade för att försöka få till en bra övergång. Mina bar muscle-ups är nämligen allt annan än tekniskt snygga! Testade även på att ta mig upp på stången från att i utgångsläget hänga i både händer och ben under stången, dvs någon form av bar muscle-ups med fusk. Lyckades även få detta på bild men det är alltså inte så här det brukar se ut när jag gör bar muscle-ups! :)


Fusk bar muscle-up på CFN.

Sedan var det dags för dagens WOD som bestod av:

1 min max antal burpee-styrkefrivändning (30 kg)

Direkt följt av växlande tabata (20 sek jobb 10 sek vila, totalt 16 intervaller) av

Pull-ups
Stångrodd (30 kg)

Resultat: Antal burpee-styrkefrivändningar + lägsta antal pull-ups + lägsta antal stångrodd = 12 + 6 +7 = 25.
Bestämde mig för att köra 6 respektive 7 repetitoner per varv av pull ups och stångrodd vilket gick att klara av utan problem. Därav känner jag att kanske skulle gått in på ett högre antal... Men men, kul och nyttigt pass i alla fall!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0