I valet och kvalet

Kan inte bestämma mig för vad dagens träning ska bestå av. Skulle behöva åka skidor men spåren vid Rudan verkar vara av  ganska dålig kvalité. Känns inte riktigt att det är värt och åka så långt och riskera dålig skidåkning. Alternativet löpning är i och för sig inte heller givet, halt ute så tempot blir nog begränsat. Behöver konditionsträning känner jag! Får fundera ett tag till.

I går blev det ganska lugn träning på Nordic. Hade bestämt mig för att göra styrekryck och marklyft samt ge mig på greasingen jag fått av Rickard. En greasing som för övrigt avslutas med 5 x 30 kg ryck. Inte jätteuppskattat men välbehövligt! :) Turligt nog var Rickard på CFN samtidigt och fick chans att gå igenom samtliga delar i greasingen. Fick även bra tips och råd under mina styreryck och marklyft.

Blev aldrig någa direkta vikter i styrkeryck utan började på 30 kg och sedan 32,5 kg. Teknikfokus med ettor. Sedan blev det marklyft, uppvärming med en femma på 40 och 60 kg. Därefter,

Marklyft: 3-3-3-3-3, 80-85-85-82,5-82,5 kg.

------------------

I fredags körde jag dagens pass på CFN.

Hängfrivändning: 3-3-3-3 80%, 40-45-40-40 kg. Teknikfokus.

Front squat: 3-3-3-3 80%, 50 kg på alla set. Kändes stabila.

Sedan dagens WOD som bestod av:

50 squats, 10 sit-ups, 15 DU, 30 sek vila
40 squats, 10 sit-ups, 15 DU, 30 sek vila
30 squats, 10 sit-ups, 15 DU, 30 sek vila
20 squats, 10 sit-ups, 15 DU, 30 sek vila
10 squats, 10 sit-ups, 15 DU, 30 sek vila

Tid: 6:55. Syra i benen! När det går fort och det är många squats då syns och känns mina brister i knäböj väldigt väl...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0