Anders Valentin

Så heter den läkare som ska utvärdera min skada i augusti. Tidigare läkare för fotbollslandslaget och har haft och göra med bland annat Fredrik Ljungberg och Mats Sundin som båda haft problem med sina höfter. Det säger visserligen inte hur duktig han är som läkare och kirurg men intressanta fakta.

I måndags var det sista besöket hos sjukgymnasten på några veckor. I övrigt blev det vila, massa som skulle inhandlas inför stundande semester.

Även tisdagen blev vila, min kropp känns som tidigare nämnt generellt trasig så känns som om jag snarare förstör mer än bygger upp nuförtiden. Under morgonen fick jag dock välbehövlig naprapatbehandling av axel och övre rygg.

I onsdags körde jag ett kort träningspass på Friskis Sveavägen. Kände av gårdagens naprapatbehandlig så fick låta överkroppsövningar vara. När jag började med benspark kände jag ganska direkt av höften så blev 3 x 10 på låg vikt och sedan tåhäv som fick stå för benträningen. Blev istället i vanlig ordning diverse bålträning. Bland annat en mängd excentriska sit-ups, jobbigt!

Idag har det återigen blivit en vilodag till förmån för packning. Åker till stugan i Lima (Dalarna) i morgon efter jobbet, kommer hem torsdag kväll nästa vecka och sedan bär det direkt på fredagen av till Nice så har ägnat mig åt packning för två resor. Tråkigt men sånt som måste göras. 

-----------

Givande att ha en träninsgblogg när jag knappt har någon träning att skriva om längre, not. Därav en hel del inlägg om annat för att i alla fall hålla bloggen aktiv! :)

Kommentarer
Postat av: Martina

Vad lustigt! Det var han som opererade min fot efter att jag skadat mig i en fotbollsmatch. Den blev tyvärr inte bra så jag hoppas han lyckas bättre med dig :)

2011-07-17 @ 21:37:42
URL: http://www.martinasjokvist.shapemeup.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0