Träning igen!

Otroligt vad mycket jag sovit den här helgen! 12 h sömn både fredag och lördag natt tyder på att jag var något trött sedan veckan, välbehövlig sömn med andra ord!

I fredags blev det äntligen första ordentliga träningen för veckan. Tränade på Friskis och glömde av att de hade sommartider så han inte träna allt det jag tänkt men hann med en del i alla fall:

Strikta ringpull-ups: 4 x 5

HSPU: Ett större antal, blandat strikta och med kipp. Brukar alltid kippa med båda benen men då jag nuförtiden får ont på höger sida vid för stort antal så testade jag att bara köra kipp med högerbenet idag, dvs den friska sidan. Lite instabilt i början men sen fick jag till det hyffsat och det kändes bra för höften.  Kan jag se till att bli bra på att bara använda ena benet i kippen kanske jag kan få ihop lite mängder igen!

Renegade row: 8/8 x 14 kg, 8/8 x 14 kg, 8/8 x 16 kg.

Ringrodd:
2 x 10

Floor press med kb: 10/10-10/10-10/10-10/10, 12-14-16-14 kg

Diagonaler på boll 3 x 10/10 och diagonaler liggandes på rygg 3 x 5/5.

Efter träningen blev det en sväng förbi Nordics månadskalas. Var riktigt längesen jag var där så det var skoj att återse de som var där! Längtar tills jag blir skadefri och kan börja köra där igen!

--------------------------------

Igår blev det en städdag hemma och sedan en kvällspromenad ner till Kaananbadet.

--------------------------------

Idag åkte jag in till stan för att träna på Friskis. Fokus på ben och bål.

Excentrisk benspark: 3 x 10/10

Finnen: 3 x 10

Baksida lår på boll: 2 x 15, 2 x 10/10. Har inte tänkt på att man köra med en fot på bollen istället för två, klart jobbigare och ska definitivt fortsätta med det istället för med två fötter på bollen!

Jägarvila: 3 x 1 min, min uthållighet är obefintlig...

Vadpress/tåhäv: 3 x 15

Höftlyft: 3 x 15/15

Hängande ryggresning: 3 x 10

Sidoplankan: 1/1 x 1 min. Fick ont i höger axeln så kunde inte köra mer. Vid nästa sjukgymnastbesök ska jag ta upp mitt axelproblem. Eftersom det inte verkar finnas så mycket mer att göra för min höft utan operation kanske det är dags att flytta fokus.

Diagonaler på rygg: 3 x 5/5

Fällkniv på boll: 3 x 15

Sit-ups på boll: 5 x 20

Seg träning idag men så kan det bli.

-------------------------------

Imorgon ska jag till Mörbylånga över dagen för jobbmöte, får se om det blir träning eller Alice Cooper på Grönan när jag kommer tillbaka på kvällen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0