Marklyft och knäböj!!

Igår blev det träning på utegymmet vid Grimsta fält, finns riktigt mycket bra saker att köra där! På de övningar där man kan köra belastat finns de två vikter att välja mellan, en ganska lätt och en ganska tung vikt. Antar att vikterna är tänkt att representera tjej respektive killvikter.

Blev 5 varv utav följande övningar:

10 Pressar
15 Drag (typ latsdrag)
25 Bänkpress (den lätta vikten var lite för lätt men den tunga kändes för slitig för axeln)
5 Strikta pull-ups (4-3-3-3)
10 Räckhäv

Första två varven körde jag även 10 marklyft och 10 knäböj, kändes riktigt bra för höften! Första gången jag kör marklyft på månader! Idag är det lite stelt insida lår men det är likadant på båda benen så är snarare muskler jag undvikit att aktivera som fick jobba lite igår än något annat. Hoppas jag på i alla fall. 


Närmast hitåt är ställningarna för marklyft följt av de för pressar, knäböj, drag och bänkpress. Är de övningarna man kan köra med annan belastning än sin egna kroppsvikt.

Efteråt blev det sol och bad vid Maltesholmsbadet följt av grillning och trevligt besök på kvällen. Härlig dag!

Idag vila.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0