Pinsamt i gymmet

Om det är något jag ogillar så är det att sätta mig i maskiner, framförallt den klassiska bensparken. Tycker det är lika pinsamt varje gång jag sätter mig där och jag hoppas innerst inne att alla som ser mig förstår att jag kör rehab och inte har något direkt val! Bensparken är en av väldigt få övningar jag kan köra med lite mer vikt på benen så kör den bland annat för att benmusklerna inte ska förtvina totalt.





Anledningen till ovanstående inledning är att jag körde mitt tråkiga benpass igår. Träning på Friskis och ingen instruktion inbokad så fick tillfälle att träna själv. Blev ett benpass plus några bålövningar.

Excentrisk benspark, excentrisk lårcurl, enbens höftlyft, baksida lår på boll, omvänd finne, squats med pilatesboll mot väggen, tåhäv med vikt, sida till sida med medicinboll (6 kg), sit-ups med medicinboll (10 kg), diagonaler.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0