Finns det något tråkigare än att inte träna?

Den bistra sanningen är att jag inte tränat alls på en och en halv vecka, segt men välbehövligt för mina överanstängda muskler kring höftpartiet. Därmed har jag inte heller bloggat eftersom det inte funnits något att skriva om.

Förra måndagen var jag hos min naprapat för att stämma av om ljumsken blivit bättre under helgen men icke. Han trodde det var en inflammation i muskelfästet alternativt en stressfraktur (lång vila om så är fallet...). Nu var det dessutom känningar kring bukmusklerna. Så han bokade in en tid hos en läkare, specialinriktad på ortopedi och idrottsskador. Tyvärr var han bortrest hela förra veckan så fick ingen tid förrän igår. Läkaren var ingen mindre än Johan Leandersson, läkaren till damlandslaget i fotboll. Han sa inte så mycket men fick remiss till magnetröntgen och ska dit på fredag. Därefter blir det ett återbesök nästa fredag så det är bara att hoppas på att röntgenbilderna kan hjälpa till att reda ut vad det är för något!

För att vara på den säkra sidan har jag alltså vilat helt. Har definitivt blivit bättre i ljumsken, kan sitta i knäböjsposition utan att det känns allt för mycket men det är absolut inte helt bra än, men istället har det blivit värre i bukmusklerna. Testade att träna lite idag, strikta kettlebell-pressar och strikta pull-ups. Gick OK men så fort jag tog i lite extra och därmed spände bålen ordentligt började det kännas konstigt så valde att avsluta.

---------------------

Har inte hänt så mycket spännande annars. Hyrde bil i helgen och passade på att köpa en 42 tum LED TV samt Surround. Även några Billys hyllor på IKEA. :) Var även på besök hemma i Valdemarsvik i helgen - måste hitta tidsfördriv när man inte kan träna!

Valde en V60 som hyrbil, kul att provköra den, och lyckades få en bil med D5 motor lagom till helgen med högsta bensin/diselpriserna sedan 2008. Dessutom blev det en automat, tråkigt att köra. Har man en bil med 205 hk ska det vara manuellt så det känns! :) Kul att ha kört den i alla fall men tycker inte det var någon större skillnad mot en V70 förutom att den var mindre.


Vår skitiga hyrbil på en parkering i Gryts skärgård.

Nu packning, till Göteborg imorgon med jobbet för en workshop.

Kommentarer
Postat av: Mattias

Jag lider med dig!



Själv har jag bara varit borta i fem dagar pga tokförkylning och klättrar nästan på väggarna.



Hoppas du får ordning på skadan nu!



//Mattias

2011-03-10 @ 07:27:22
URL: http://cf-sasquatch.blogspot.com/
Postat av: Rickard

Lider också med dig, Kristina. Jag vet hur det är att vara skadad. Spricka i bröstbenet och en tillknyckt handled får duga för tillfället :)

Passa på att stretcha och rehaba axlar och bröstrygg så mycket du bara kan sålänge! LÄK! /Rickard

2011-03-15 @ 18:42:37
URL: http://www.gym.crossfitnordic.se
Postat av: Kristina

Tack för omtanken. Hoppas på att få en bra diagnos av läkaren på fredag och att den inte bara innebär vila x antal veckor...

2011-03-15 @ 20:19:03
URL: http://stinastone.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0